Java koder!!!

Tags:    java

Hey!!!
Jeg er lige begyndt med java og syntes at meget af det er lidt uoverskuelige!!!!
Så er der ik et klogt hoved der kan lave en liste over hvad de forskellige java koder er til???
Hilsen jakob

Det er nøgle ord jeg mener så!!!! og hvornår "de vigtiste" bruges!!![Redigeret d. 12/02-03 21:05:26 af Jakob]



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så er der ik et klogt hoved der kan lave en liste over hvad de forskellige java koder er til???


Du har aldrig overvejet at kigge på Suns website?
Nu kan "koder" jo forstås som mange ting men mon ikke du kan anvende følgende:

http://java.sun.com/docs/glossary.html

PS. Der er noget galt med tasterne for udråbstegn og spørgsmålstegn på dit tastatur.



Hey!!!
Jeg er lige begyndt med java og syntes at meget af det er lidt uoverskuelige!!!!
Så er der ik et klogt hoved der kan lave en liste over hvad de forskellige java koder er til???
Hilsen jakob


Primitive datatyper:
-----------------------

byte : -128 -> 127
short : -32.768 -> 32.768
int : -2.147.483.648 -> 2.147.483.647
long : -9223372036854775808 -> 9223372036854775807

float : +/- 3,4E+38 -> +/- 1,4E-45 (med 7 ciffers præcision)
double : +/- 1,7E+308 -> +/- 4,94E-324 (med 16 ciffers præcision)

char : en unicode character (65.536)

boolean : true/false

void : tom værdi

Modifiers:
-----------

public : elementet er synligt udenfor klassen
private: elementet er usynligt udenfor klassen
protected: elementet er usynligt udenfor klassen, men er synligt for ved nedarvning

final : elementet er konstant


Nøgleord:
-----------

class : definerer en klasse

interface : definerer et interface, en slags klasse med udelukkende tomme metoder

abstract : en klasse som indeholder en abstract metode, en tom metode uden implementation

extends x : klassen nedarver fra x

implements x : klassen implementerer interfacet x

throws x : metoden kaster undtagelsen (Exception) x

Løkker & betingelser:
------------------------

IF (<betingelse>;){ <udfør hvis sand> }

IF(<betingelse>;){ <udfør hvis sand> } ELSE { <udfør hvis falsk> }

WHILE (<betingelse>;) { <udfør sålænge betingelsen er sand> }

DO { <udfør> } WHILE (<betingelse>;)
- som en WHILE løkke, man kontrollerer bare betingelsen efter udførsel

FOR(<initialisering>;<betingelse>;<udføres efter hver udførsel>;){ <udfør> }

SWITCH (<variabel eller udtryk>;){
CASE (<heltals værdi>;) : <udfør hvis variabel eller udtryk er lig heltals værdi>; BREAK;
DEFAULT: <udfør hvis ingen heltalsværdier matcher>;
}


...ellers må du formulere dig anderledes.




>abstract : en klasse som indeholder en abstract metode, en tom metode uden implementation

Kan faktisk godt indeholde implementationer af visse metoder, men behøves ikke.

Ideen er jo at definerer en grundklasse, eller ramme, hvor generelle metoder er defineret og hvor metoder til at løse specifikke problemer kan implementeres i en subklasse.

Ellers ville det bare være et dårligt interface.

Mvh.,

Jakob Justsen



>abstract : en klasse som indeholder en abstract metode, en tom metode uden implementation

Kan faktisk godt indeholde implementationer af visse metoder, men behøves ikke.

Ideen er jo at definerer en grundklasse, eller ramme, hvor generelle metoder er defineret og hvor metoder til at løse specifikke problemer kan implementeres i en subklasse.

Ellers ville det bare være et dårligt interface.

Mvh.,

Jakob Justsen


Ja.... men det er stadigvæk en forudsætning at klassen indeholder mindst 1 tom metode, ud af mange, defineret ved abstract modifieren... ellers giver det ikke mening at erklære klassen for abstract.



t