Hvordan tjekker jeg om tallet er positivt med en metode i Java?

Tags:    java programmering

Jeg har fået stillet en opgave, hvor jeg skal lave en radiator som en Java klasse. Opgaven har jeg løst, men har nu fået stillet en ny opgave, som jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal løse.

Lav en accessor metode, som tjekker om temperaturen, der gives som parameter i metoderne increaseTemperature(int temperature), og decreaseTemperature(int temperature), er negative. Metoden skal returnere sandt hvis parameteren er negativ og falskt hvis modsat.

Mit spørgsmål er nu om jeg kan få lidt hjælp til at løse opgaven, da jeg ikke lige kan gennemskue hvordan jeg kan få fat i parameteren fra de to metoder.

Min klasse ser sådan ud
Fold kodeboks ind/udJava kode 

Håber at en af jer kan hjælpe mig...

med Venlig Hilsen
Carsten J.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har allerede to eksempler på nogle metoder, som tjekker for noget i din kode. Metoden isToHigh() og isToLow() tjekker begge om værdien er henholdsvis for høj i forhold til max temperaturen og for lav i forhold til min temperaturen.

Du skal sådan set bare lav sådan en accessor metode mere (Den skal selvfølgelig returnere en boolean), og i metoden kunne du så skrive noget allà dette:

Du kan nu implementerer den i dine to metoder, hvor tjekket skal foregå.

Og ligeledes med metoden increaseTemperature(int temperature)

Det var så lidt :)

Nu er 0 jo ikke et negativt tal, så den er faktisk ikke helt korrekt, men derudover kan metoden gøres endnu simplere:
Fold kodeboks ind/udKode 

Åhh, det var jo egentlig meget simpelt. havde ikke lige tænkt på det med en parameter til den der tjek metode.

Tak for hjælpen :)

Med Venlig Hilsen
Carsten J.

t