Problemer med tiden

Tags:    php

<< < 12 > >>
Det er sådan at jeg har fået lavet klokken ind på min hjemmeside ,
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

og det er sådan at vi f.eks siger klokken er 00;00 nu så siger den at klokken er ; 23;00 ind på siden,,

Hvad er der er problem?
kan det være min hosting firma som har den på english tid? eller hvad kan det være?

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2011 01:47 af Bruger #16353
12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg skulle bare lave en fil som hedde

php.ini

og har skrevet det her i fil

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det fordi inden du havde lavet ini filen, brugte php serveren tid.

ja jeg bruger php, ;) og jeg har fået det til at virker men der er bare det dårlige at jeg gerne vil have at ur skal bare opdater af sig selv, kan man ikke lave et eller andet i java som gøre at siden opdater af sig selv??

Hvis du vil lave et ur i Java, som opdaterer af sig selv, skal du have fat i noget med Threads. Du kan formentlig også benytte Java's klasse kaldet Timer. Hvordan du helt laver det, kan jeg ikke lige på stående fod gøre, men hvis du søger lidt på threads og læser om dette emne, kan det være at du finder ud af hvordan et ur laves i Java

Okay, har du en ideee hvad jeg såsdan skal søge efter "javascript clock"

Hvis du vil lave den i java, skal du søge efter "java clock" og ikke "javascript clock".

Okay tak, jeg prøve lige at søge efter det,, ;)

Du skal ikke bruge PHP eller Java for at lave et ur. Du skal bruge Javascript hvis den skal "virke levende" dvs. stå og skifte. Det skal ske i browseren og ikke på serveren. ved PHP bliver tiden kun lavet når siden oprettes på serveren, så for at lave det som et ur der tæller op skal du bruge java.

Husk der er INGEN sammenligning mellem Java og Javascript - ikke mere end der er mellem "car" og "carpet".

Nu er jeg f**king forvirret,, hvad skal jeg søger efter?

Du skal søge efter det du vil lave det i, hvor svært kan det være?

Du skriver i første indlæg at du vil lave det i java og så skal du selvfølgelig søge efter java.

Javascript er som B. Hvarregaard skriver det mest oplagte, og hvis du vælger det skal du søge efter javascript.

Java og javascript er to vidt forskellige ting.

<< < 12 > >>
t