Nybegynder i java

Tags:    java

jeg er lige begyndt at lære at skrive i java, og jeg er i tvivl om hvordan dette afsnit skal skrives. I bogen står sådan her:

"skriv et program der indholder to klasser loekke og udskriv. I loekke skal main()-metoden være. I udskriv skal der være en metodevoid lige (), og en metodevoid ulige (). Metoden lige() skal udskrive "tallet er lige" , metoden ulige() skal udskrive "tallet er ulige"når de kaldes. I main()-metodne skal en løkke gennemløbes fra 0 til 16. hvis løkkens kontrolvariabel er lige, skal metoden lige() kaldes; er kontrolvariabel ulige, skal ulige()- metoden kaldes.

håber er er en som gider at hjælper mig med hvordan det skal skrives.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal hvis jeg forstår dig ret i din Udskriv klasse, have 2 metoder, en der hedder lige og en der hedder ulige.
Fold kodeboks ind/udJava kode 

og din Loekke klasse, skal du så lave en main metode, som udskriver de to metoder henholdsvis som der kommer en lige og et ulig tal i din løkke.
Fold kodeboks ind/udJava kode 

Håber at dette kunne hjælpe lidt.

Husk at der er mange andre måder at løse opgaven på :)

Hej Michael,

Prøv dig lidt frem istedet for at bede om at få det hele skrevet til dig. Hvis du følger bogen, så ved du vel hvordan du laver en klasse og metoder?

Hvis du får kompilerings fejl eller lign, kan du spørge ind til dem :-) Men der burde stå i din bog hvordan man laver klasser og metoder :-)

t