Hvordan gemmer jeg ting i php?

Tags:    php html

<< < 12 > >>
Hej. Jeg ville høre, om det var muligt at gemme information fra en form fra 1 side, hvorefter man kan bruge det på resten af de sider, man nu har på ens hjemmeside.

Måske noget cookie eller session, hvor man kan lagre det på en måde. MySQL ved jeg ikke meget om, så jeg ved ikke, hvor meget mod jeg har, til at gå i gang med det.

Indlæg senest redigeret d. 14.04.2011 21:14 af Bruger #14776
15 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 23 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det skal bruges til et tekstbaseret rpg spil, som jeg vil lave ved hjælp af PHP og HTML.

Det med at bruge databaser ville jeg måske gerne, men jeg er i tvivl om det så ikke vil ende med at fylde voldsomt meget plads på webhotellet, som jeg har. Desuden, så skulle jeg også meget gerne kunne slette de informationer jeg har fået, når man nu er færdig med spillet.

Indlæg senest redigeret d. 16.04.2011 01:51 af Bruger #14776
Vil det virke at bruge Cookie på denne måde?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

og HTML er sådan her?

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Eller skal jeg lave noget om? - Det er jo ikke som sådan en variabel set med mine øjne...

Indlæg senest redigeret d. 16.04.2011 20:20 af Bruger #14776
Lige et par spørgsmål til. Skal jeg lave en side, hvor den bliver oprettet, eller kan jeg gøre det på den anden side, som jeg allerede har lavet?

Behøver jeg skrive setcookie koden på hver af mine sider, eller kan jeg bare skrive f.eks.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

på alle de sider, hvor den skal bruges, når nu cookien er oprettet?

Indlæg senest redigeret d. 17.04.2011 00:51 af Bruger #14776
Ok, mange tak for hjælpen alle sammen :D.

<< < 12 > >>
t