Problemer med log ind system lige pt

Tags:    php html

<< < 12 > >>
Jeg sidder lige pt nu og arbejde med log ind system ind på B2F.Dk!. og jeg kan bare ikke får det til at virker lige nu

jeg har skrevet sådan her af kode ;

<?php
if(isset($_SESSION['admin'])){
// Gør ikke noget
}else{
//Brugeren er ikke logget på så vi viser ham login formularen

echo '<div id="demo-header">
<a id="login-link" href="#login" title="Login">Log ind</a>
<div id="login-panel">
<form action="./" method="post" class="style2"><p>
<label>Brugernavn:
<input name="username" type="text" value="" />
</label> <br />
<label>Password:
<input name="password" type="password" value="" />
</label><br /><br />
<input type="submit" name="submit" value="Log ind" />
<small>Tryk ESC for at lukke</small>
</p>
</form>
</div><!-- /login-panel -->
</div>
';

}
?>

og De er HENT her fra; http://www.cssjockey.com/ (...)

; Problem er; Når det er at jeg skrive brugernavn og password osv.. så ske der ingen ting.

du kan få lov til at test det hvis det er,,

Brugernavn ; Test
Password; test12345

11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt -10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal sætte dig ned og lære at kode simpel PHP fra bunden. Herefter kan du begynde på lidt mere avanceret PHP, hvor du udtrækker ting fra databasen, og selvfølgelig også opdaterer i databasen, ved hjælp af PHP.

Når du kan dette, kan du nemt lave et simpelt login_system, som passer til dine behov.

En mulighed er at kigge lidt på denne artikel Fra Begynder Til Login

Det du havde før er faktisk backend af et login system. Det du siger du har nu (HTML'en) er frontend af et login system. For at et login system akal virke skal det have både backend og frontend.

Sagt simplere:
Frontend er html'en du viser brugeren.
Backend er PHP koden der verificere det brugeren har indtastet og ud fra dette enten logger brugere ind eller viser en fejl.

I øvrigt når du siger noget er taget fra en webside, så skal du nok være lidt mere præcist tror det er de færeste, der gider lede en webside i gennem efter det du har taget.

Jeg er bare totalt forvirret.
hvad skal jeg gøre?
for at kunne få den til at virker.. :)

No offense men skal du ikke ind og læse på det fra bunden af igen ? www.w3schools.com :) ...

Virkelig, jeg prøver ikke at være nedladende, men hvis man ikke engang har ordentlig styr på frontend vs. backend så er man ikke klar til et loginsystem.

EDIT:
By the way, jeg HADER det nye system her... tingene ligger jo ikke "i orden" så man kan ikke holde øje med tidspunkterne... sorry hvis jeg fik besvaret igen eller noget :S

Indlæg senest redigeret d. 14.04.2011 15:01 af Bruger #14381
Altså, hvor tjekker du op på password og brugernavn?
Din SESSION ser heller ikke ud til at blive sat nogle steder?

Hej Jesper,

Kunne du ikke godt bestræbe dig på at smide dine ting i kodebokse i fremtiden? Der er ikke noget værre end alt det kode smidt ind som plain-text i indlæggene -.-*

Anyway, mht. dit spørgsmål kan jeg se at du ikke har en session_start(); med øverst i koden - den er krævet for at kunne arbejde med sessions over hovedet..

Som Martin også skriver: Hvor tjekker du brugernavn og password? En HTML formular siger ikke rigtigt noget om hvad der egentligt sker på siden..

Du kan godt sætte den lille HTML kode ind i en kodeboks men ikke din lange PHP kode? :bounce:

Du kan godt sætte den lille HTML kode ind i en kodeboks men ikke din lange PHP kode? :bounce:

Og valgte at smide HTML-koden i en PHP kodeboks?

Det du havde før er faktisk backend af et login system. Det du siger du har nu (HTML'en) er frontend af et login system. For at et login system akal virke skal det have både backend og frontend.

Sagt simplere:
Frontend er html'en du viser brugeren.
Backend er PHP koden der verificere det brugeren har indtastet og ud fra dette enten logger brugere ind eller viser en fejl.

I øvrigt når du siger noget er taget fra en webside, så skal du nok være lidt mere præcist tror det er de færeste, der gider lede en webside i gennem efter det du har taget.

EDIT:
By the way, jeg HADER det nye system her... tingene ligger jo ikke "i orden" så man kan ikke holde øje med tidspunkterne... sorry hvis jeg fik besvaret igen eller noget :S

Klik på knappen "Sorter efter dato". Den anden sortering forstår jeg heller ikke.

EDIT:

Klik på knappen "Sorter efter dato". Den anden sortering forstår jeg heller ikke.

Oh thank God! :O

Var lige ved pakke mine ting sammen og flygte til et andet forum :S

Jeg har skrevet noget connent til mysql database her

<?php
session_start();
mysql_connect('localhost','?','??');
mysql_select_db('???');

if(isset($_POST['login'])) {
$check = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '". $_POST['username'] ."' && password = '". $_POST['password'] ."' ");
if(mysql_num_rows($check)==1) {
$true = true;
}

if($true == true) {
while($row = mysql_fetch_assoc($check)) {
$_SESSION['id'] = $row['id'];
$_SESSION['username'] = $row['username'];
$_SESSION['password'] = $row['password'];
$_SESSION['rank'] = $row['rank'];
$_SESSION['admin'] = 1;
mysql_query("UPDATE users SET ip = '". $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ."' WHERE id = '". $row['id'] ."' ");
}
} else {
header("Location: http://www.b2f.dk/?s=logind");
} }

if($_GET['s']=="logaf" && $_SESSION['admin']=="1") {
unset($_SESSION['admin']);
header("Location: http://www.b2f.dk/");
}

if($_GET['s']=="logind" && $_SESSION['admin']=="1") {
header("Location: http://www.b2f.dk./");
}

$array = array('"', "'");