Webside med ikke standard fonts

Tags:    css

<< < 123 > >>
Hej udviklere!

Jeg har downloadet en font som jeg godt vil bruge på min hjemmeside, men jeg har hørt noget om at hvis man bruger en font som ikke alle har er det ikke alle der kan se den. Kan man omgå det ved at smide .ttf filen op på serveren og afvikle det derfra?

Jeg ved man kan lave et billede med en bestemt skrifttype i PHP men det vil jeg helst undgå da jeg tror det vil kræve mere tid hos klienten!

22 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 37 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
#Simon
Det vil jeg prøve på Simon, for nogle gange giver jeg mig ikke nok tid til at skrive tingene ;)

Det kunne også være fordi font-face allerede var nævnt 3 gange før, så han havde nok fattet det ;).

Skal man også have en licens til freeware / open source fonts hvis man IKKE uploader .ttf filen og bare laver billeder i f.eks. photoshop og så uploader billederne?

Oftest har man lov til at gengive fonten på billeder, også hvis du f.eks. laver et php-script der bruger fonten til at tegne noget skrift. Det er som regel først når du "giver" fonten til brugerne ved f.eks. at bruge font-face, eller embedde den i en flash-fil og lignende.

Indlæg senest redigeret d. 26.05.2011 07:39 af Bruger #3275
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

--Besked--
Hvorfor får jeg -2 i karma for det svar? O_O

Indlæg senest redigeret d. 22.05.2011 14:14 af Bruger #16025
<< < 123 > >>
t