Java Log ind

Tags:    java

Jeg sidde her i dag i skole og se et mega fedt Log ind system som var lavet i java tror jeg.

Jeg kan bare ikk husk hvad siden hedder nu ... øhm,

Men der hvor Bruger navn og password skal være der stå "brugernavn ind der hvor man skal skrive det osv..

Håber du kan hjælp mig ellers spørger mig lige så.

44 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt -1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis det er det som er tilfældet er det formentlig Javascript der er tale om, og Java og Javascript er ikke det samme :)

men du kan evt. bare i din HTML skrive en value attribut
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

der vil så i din tekst boks stå brugernavn :)

PS: du må meget gerne udtrykke dig lidt mere klart, da det er svært at læse hvad du tænker, hvis ikke du skriver det!!!!

Indlæg senest redigeret d. 11.04.2011 14:54 af Bruger #4487
Du kan gøre det på et par måder:

- Brug javascript til at ændre input-type attributten, det driller vidst med IE
- Brug javascript til at oprette et nyt password felt, der erstatter tekst feltet. IE driller med at give det nye felt focus, kan sikkert sagtens lade sig gøre.

Men istedet for at, erstatte feltet eller ændre det - så kunne du overveje om løsningen er, at have 2 felter. Hvoraf kun et er synligt af gangen.

Her er et knap så pænt udkast til en løsning.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Nu er det her ikke testet men så vidt jeg kan se er det lavet med et jquery plugin og koden til det er her:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Og ellers skal du lave dine input tags som skal have classen loginboxusername og loginboxpassword. I title attributen skriver du så hvad der skal stå som din start tekst. Husk og inkludere jquery på dit site!

Jeg synes, Jespers indlæg var svært at fortolke, men ikke komplet uforståeligt, og hans dysleksi er en meget god undskyld IMO.

Martin og jeg har noget tilfælles; vi formåede begge at fortolke Jespers indlæg korrekt, om end det var lidt af en udfordring.

Brians indlæg derimod er, hvad jeg kalder et unyttigt indlæg, og derfor har jeg nedstemt den.

Det er meget simpelt at opnå det, du (Jesper) ønsker. Brug noget á la:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 11.04.2011 17:27 af Bruger #8985
Jeg synes ikke at der er noget galt i lige at bede om en uddybning, som Brian gjorde - det bør ikke tælle ned. Som flere også har sagt, så bør man netop bruge ekstra meget energi på at formulere sit spørgsmål hvis man er ordblind. Det gør Jesper måske ikke altid, da det ikke er hans første indlæg herinde som folk har haft lidt svært ved at tyde. Jesper, bliv endelig ved med at stille spørgsmål, men brug gerne lige lidt ekstra tid på dine formuleringer, så dem der gerne vil hjælpe dig ikke skal bruge ekstra tid på at forsøge at give dig et godt svar :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg synes ikke at der er noget galt i lige at bede om en uddybning, som Brian gjorde - det bør ikke tælle ned. Som flere også har sagt, så bør man netop bruge ekstra meget energi på at formulere sit spørgsmål hvis man er ordblind. Det gør Jesper måske ikke altid, da det ikke er hans første indlæg herinde som folk har haft lidt svært ved at tyde. Jesper, bliv endelig ved med at stille spørgsmål, men brug gerne lige lidt ekstra tid på dine formuleringer, så dem der gerne vil hjælpe dig ikke skal bruge ekstra tid på at forsøge at give dig et godt svar :)

Ja okay. jeg lover næste gang at jeg bruger lige langer tid på at skrive hvad jeg sådan helt mener med det?

@Thomas

Jeg synes det er rigtigt at Brian spørger ham uddybe spørgsmålet da der nu var flere som ikke forstod det korrekt. Hvad hvis alle lod det ligge fordi de ikke vidste hvad det handlede om også blev spørgsmålet aldrig besvaret?

Øhhhh, helt blank hvad du spørger om. Beklager.

*edit*
Jeg hjælper gerne, men der skal nok uddybes

Indlæg senest redigeret d. 11.04.2011 18:56 af Bruger #9814
Du kunne evt. lave et simpelt Grafisk UI, hvor du lader brugeren indtaste brugernavn og kodeord i nogle tekst felter. Herefter kan du så med noget kode tjekke dataene fra tekst felterne med dataene fra en database, og herefter lave en given godkendelse eller ej, men skal det bruges på en hjemmeside, eller er det et login til en applikation, fordi hvis det er til en hjemmeside, laves dette nok langt nemmere i f.eks. PHP.

Men du må meget gerne uddybe lidt mere :)

Mener du noget lign. login boksen på http://www.vcta.dk/ - lavet med javascript hvor der står "Brugernavn" i brugernavn boksen og password i password boksen som så forsvinder når du vælger den?

t