Data fra Javascript til php

Tags:    javascript php

Hej :D

Jeg skal linke til en ny side via javascript men skal have data med som ikke skal kunne ses. jeg har tidl. lavet noget tilsvarende med ASP men kan ikke finde løsningen med Javascript. Data bliver ikke indtastet men bliver hentet fra en DB ved indlæsningen af siden der skal vise de forskellige link muligheder.

Er der nogle der kan hjælpe?

Indlæg senest redigeret d. 10.04.2011 21:55 af Bruger #7223
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hvad mener du med at data'en ikke skal kunne ses? At den ikke må kunne ses i adressen?

Du kunne sende din data med POST i stedet for GET. Det kan ikke lade sig gøre ved hjælp af et link. Jeg kan umiddelbart komme på 2 løsninger:

1)
Lav en usynlig (display=hidden) form på din side, hvori du sætter dine data vha. JavaScript. Herefter kan du submitte formen i dit script.

2)
Link til en intern PHP som har data (ved hjælp af SESSION eller COOKIE), og link derfra videre.

Måske noget med at hente dem via AJAX og så opdatere sidens DOM, når dataene er hentet ?

Tag et kig på jQuery. Det er ret godt til den slags.

Uanset hvad du gør, vil du aldrig kunne skjule data, når de sendes via javascript. Hvis de virkelig skal gemmes for brugeren, må du anvende et server-side sprog (fx ASP).

t