Hej <php? for(i=0;i<1000;i++) { echo "igen"; } ?>
(Tilgiv mig mit forsøg på nørdhumor.)
Tilbage til spørgsmålet!
Idag har jeg endelig fået taget mig sammen og trukket et LAN kabel udenfor, kun ganske få cm men for lige at få det rundt og ind til mig selv igen (så jeg slap for at smadre loftet).
Spørgsmålet lyder så bare på. Er der nogle der ved hvad der sker HVIS kablet nu skulle blive beskadiget (fx kortslutte) udenfor eller hvis der mod alt forventning skulle komme en tumpe og sætte 220v til kablerne? Det sidste er ret utænkeligt men jeg er bare nysgerrig. For jeg har haft mange sikkerhedsovervejelser ved at lade kablet løbe som det gør.
Kablet forbinder en NETGEAR router med en unavngiven switch fra Kina (som i øvrigt virker fint nok).
Jeg er bare nysgerrig om det kunne potentielt ødelægge alle comptuere der er koblet til netværket eller hvad der vil ske? Min luksuriøse I7 bærbare er nok næppe til men jeg har en filserver + en mediaserver som er koblet til og dem vil jeg da MEGET nødigt have ristet.
Fx hvis min far kommer til at stille noget op af det eller noget så det kortslutter. Man ved aldrig, og jeg vil være forberedt på alt!
- Jeg har også overvejet sikkerhedsrisikoen ved at nogle POTENTIELT kunne koble sig på den forbindelse. Der integrerer jeg så dog bare noget konstant kommunikation mellem min server i stuen og mediaserveren på værelset så jeg kan opfange et eventuelt udfald af forbindelsen og blive advaret pr sms.
(JA ! Jeg har paranoia, jeg er en sikkerhedsbesat galning som overvejer alle aspekter af alting og jeg har ikke noget liv... )
Men er der nogle der har erfaring med dette?