Parse error: syntax error, unexpected T_INCLUDE, expecting T_FUNCTION

Tags:    php

Hej folkens.

Fejl meldinger har aldrig rigtig været mig, for laver dem sjælent.

Nogen der kan forklare hvad den her vil?

Parse error: syntax error, unexpected T_INCLUDE, expecting T_FUNCTION in /home/www/index.php on line 67

Det jeg har forsøgt er at:

class {
include("functionen_opret_bruger.php");
}

Mæææn, det virker som sagt ikke..

Nogen forslag til hvorfor jeg ikke kan inkludere i en klasse?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du må ikke have logik direkte i klassen. Du er nødt til at smide logikken ind i en klasse-metode. Hvis du vil have det includet samtidig med at klassen bliver instantieret i et objekt kan du gøre det i constructoren.

Derudover skal din klasse have et navn.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hov, det gik lidt stærkt, jeg havde faktisk givet klassen et navn :$

Og lavet det Nogenlunde som du har beskrevet, bare uden public function __construct(){}

---

Hmm, Per, det giver lidt problemer.. :S

Her er min originale index fil...:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 07.04.2011 19:19 af Bruger #15611
du kalder en funktion fra klassen htmlen der hedder starthtml -- men du har ikke sådan en funktion.

Du kan ikke includerer funktioner på den måde ... kan heller ikke helt se hvorfor du ville.

Du kan derimod lægge hele din klasses kode i en fil og include den.

Hvis du insisterer på at skrive som du gør der, er det tætteste du kan komme at include funktions kroppene:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 07.04.2011 22:05 af Bruger #5620
Per:
Underligt, functionen starthml og functionen sluthtml ligger i filen function_html.php

Person:
Grunden til at jeg skilder det hele af, er fordi jeg gerne vil have functionerne til at ligge i hver deres fil, så har jeg lettere ved at overskue det.
Gjorde jeg før jeg begyndte på klasser.. :S

Problemet er at du ikke *kan* gøre det på den her måde.

En klasse er en samling af sammenhængende funktioner der kan dele variabler, enten seperat i objekter eller på tværs af objekter der nedstammer fra klassen.

Du har hver klasse i sin egen fil, og alle funktioner i klassen i dén fil. Du kan ikke gøre det på den måde du viser der, og det er generelt rigtigt dårligt design.

Aha, jamen, så må jeg til at fylde det ud igen.. Suk.. :P

Tak skal i have for hjælpen.

Husk at bruge Udviklerens stemme-funktion til at få de rigtige svar "godkendt" :)

t