Windows programmering hvordan?

Tags:    programmering

<< < 123 > >>
Hej Allesammen

Jeg har tit overvejet at lave en windows applikation.
Men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an.
Jeg har fundet programmer, som Viusal basic. Men også læst at det skulle være en død fugl da VB er et sprog i sig selv. Jeg har også læst at med C++ kan man lave windows programmer. Findes der et C++ GUI program, lidt ligesom VB hvor man kan trække alle mulige grafiske elementer. Det program jeg gerne vil lave skal helst se godt ud og være i stand til at snakke med en MySQL database.

Hvilket programmeringssprog skal jeg vælge, samt udviklingsværktøj?

Indlæg senest redigeret d. 05.04.2011 20:21 af Bruger #16502
25 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fra it-jobbank.dk:

Vi fandt 7 jobs udfra søgningen delphi
Vi fandt 116 jobs udfra søgningen java
Vi fandt 135 jobs udfra søgningen c#
Vi fandt 27 jobs udfra søgningen php
Vi fandt 33 jobs udfra søgningen c++
Vi fandt 3 jobs udfra søgningen ruby
Vi fandt 7 jobs udfra søgningen python

Jeg kan ikke se at nogen har sagt, at py2exe er problemfrit. Der blev spurgt direkte, om Python kunne laves om til en exe, og det kom der et svar på.

Det kan godt være, at .Net ikke er windows only, men det er i hvert fald windows primarily. .Net styres af Microsoft og de yder ikke den nødvendige hjælp til OpenSource folkene, til at det er problemfrit at flytte sine programmer rundt mellem platformene, så hvis man vil have platformuafhængig kode, så bør man holde sig væk fra .Net.

Der er sådan set ingen grund til at spilde tid på Delpi. Det kan intet som andre sprog ikke kan mindst lige så godt. Delphi er et meget lille (og til stadighed mindre og mindre) sprog der befinder sig i en meget lille niche, hvor de stadig færre og færre disciple af en eller anden grund stadig tilbeder sproget.

I virkelighedens verden er der kun én leverandør til Delphi, det kan kun køre på én platform. Programmeringsverden er, til trods for at den er meget ung, ufattelig konservativ, så der vil sikkert også være Delphi fans om 10 år, men står man over for at skulle vælge et sprog i dag, ser jeg ingen grund til at skulle vælge Delphi, og sådan har det været de sidste 10 år.

I virkelighedens verden er der kun én leverandør til Delphi, det kan kun køre på én platform.

Der er jo sådan set 3(hvis vi tæller RemObjects med). Og de forskellige compilere kan targette et godt antal populære targets

Er blevet lidt forvirret.

Men det er vil C# jeg skal lære hvis jeg gerne vil lave platform uafhængige programmer. Går ud fra at C# kan snakke med databaser.

Kender i nogle gode GUI C# programmer?

Og nogle gode sider med screencasts og guides til nybegyndere :)

Med venlig hilsen
Asker

Indlæg senest redigeret d. 07.04.2011 00:02 af Bruger #16502
Hey Asker,
C# kan sagtens snakke med flere forskellige typer af databaser; herunder MSSQL, MySQL osv.

Til C# har Microsoft deres Visual Studio som, i mine øjne, er den bedste IDE på markedet! og så findes den endda i en gratis udgave, til alle jer der gerne vil igang. Du kan finde det her: Visual Studio 2010 Express

Det du formentligt vil være ude efter, er "Visual C# 2010 Express".

Af andre IDE's (primært til andre platforme) findes Mono Develop.

<< < 123 > >>
t