Virker i IE men ikke i FF

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Hej

Jeg kan ikke få det her script til at spille i FF men det virker fint i IE. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 04.04.2011 12:22 af Bruger #879
13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Næh det sjovt nok ikke problemet. Man kan både bruge innerHTML og value til det. textarea skal bare være forvirrende åbenbart. Hvorfor en der så er mest korrekt, selv ville jeg også mener innerHTML.

Problemet er at din getElementById sjovt nok leder efter det element med det givne id. I den kode du har postet har du kun sat name attributen. IE sætter åbenbart id attributen til det samme hvis den mangler. Firefox fortolker det som det er og den ser ingen id-attribute.

Prøv og sæt:

Indlæg senest redigeret d. 04.04.2011 17:37 af Bruger #14645
Hvad er "besked" for et tag?

Smid gerne et link til hvor man kan se siden i aktion.

Som MB skriver, så kunne det være interessant og se "besked".

Det er bare et textarea.

Da du bruger et textarea er det ikke attributten value du skal ændre men det tekst det der er indeni textarea derfor skal du bruge .innerHTML altså:

Så skal du bruge .innerHTML i stedet for .value så det ser sådan her ud

Du bør desuden bruge .textContent (eller .innerText i IE8 og ældre) og ikke .innerHTML.

Indlæg senest redigeret d. 04.04.2011 18:27 af Bruger #3143
hmm? er innerHTML ikke det mest universelle i alle browsere?

innerHTML, er den mest udbredte, non-standard feature i DOM, uundværlig, men non-standard. Når det gælder et <textarea> skal du benytte 'value' propertien, det burde virke.

innerHTML er til HTML-kode, hvilket ikke er hvad du vil indsætte, og det giver ikke mening at placere HTML-kode i et <tekstarea>, da det alligevel vil blive fortolket som tekst.

innerHTML er standard ... i HTML 5.

<< < 12 > >>
t