php

Tags:    php

<< < 12 > >>
hej jeg har en hjemme side hvor det i siderne er det samme har kørt css på men er rimelig træt at at hver gang jeg retter noget så skal jeg gøre det på samtlige sider. har hørt noget om at man kan noget med php men hved ikke hvor dan

17 svar postet i denne tråd vises herunder
9 indlæg har modtaget i alt 22 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du allerede har css i en separat fil men linker til den på samtlige sider kan du bruge include funktionen i php. Du laver så en header.php eller hvad du har lyst til at kalde den og har alt header info der i.

Hej Nikolaj,

Jeg er ikke 100% sikker på hvad du spørger om, men du kan med fordel placere all din CSS kode i en separat fil, som du linker til i dine dokumenter. Så skal det kun rettes ét sted.

Når det så er sagt, så udnytter du heller ikke PHP's muligheder ordentligt, hvis du har den samme markup/CSS kode i alle dine filer. Den slags bør du bruge include funktionaliteten til at undgå :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Du skal bare skrive det du ønsker at vise, som var det i selve html-siden.

Eksempelvis kunne din header.php se således ud:
<html>
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
...
</head>
<body>
<div id='banner'>Din sides navn</div>
<div id='menu'>
...
</div>

Hey Nikolaj. Brug en kode som denne til at inkluderer en css fil til en html-side. Gør du det på alle siderne, kan du let ændre css for hele din hjemmeside:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

Er der nogen html/php som er ens kan du med php også tilføje en fil med alle de koder. Det gøres som MB også siger via include:
<?
include 'http://www.example.com/file.php';
?>

Jamen så skal din index fil vel bare se ud ala det her?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 04.04.2011 16:19 af Bruger #1
Ved ikke om du har fået svar på spørgsmålet, men du kan lave en 'include' i din index.php fil, hvor du i toppen inkluderer din header, og i bunden selvfølgelig din footer. Et eksempel kunne være...

Det var stort set hvad jeg skrev til ham, Martin :)

Nikolaj, det lyder meget mystisk. Er du sikker på at du inkluderer de rigtige filer? Mine navne var blot eksempler, du skal selvfølgelig skrive de rigtige filnavne i include statementet, og derudover skal du huske at tage hensyn til om de ligger i samme mappe som den fil du includer fra - hvis ikke, så skal du skrive fx include("mappenavn/filnavn.php");

Mvh.

Kasper (TSW)

Ja, undskyld :) så det lige nu :P

Giver dig noget karma så!!!!!!

har lavet en header php og en foohter php

hvad skal jeg skrive i header og i mit index for at printe tekste samt divs på mit index?

ved at mit index skal hedde et eller andet med

<< < 12 > >>
t