afspil en mp3 i baggrunden hvordan

Tags:    javascript php

<< < 12 > >>
Jeg leder efter en kode til at spille musik på min hjemmeside, men jeg kan ikke finde noget der vil spille mp3 filer direkte kun wav, mid osv.

findes der noget JS som kan spille mp3?

14 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ok jeg har ikke det store kendskab til de tags, men hvad er nemmest?

Jeg vil på ingen måde anbefale dig at bruge hverken frames eller iFrames - det er forældet, og skaber ikke andet end bøvl.
Derimod skal du have lavet din side således at "hovedsiden" indlæses når folk kommer på siden, og så skifter man til undersider ved hjælp af javascript. Dette kunne f.eks. være et ajax kald for at hente dynamisk indhold, eller blot en slider der henter noget indhold et andet sted på siden.

Vores side her: www.designature.dk er f.eks. lavet på den måde.
Alt vores indhold indlæses når brugeren kommer ind på siden. Når man skifter til en anden reference under "Portfolio" henter den så indholdet i databasen via et ajax kald.

Ulempen ved at indlæse det hele på én gang er naturligvis at indlæsningstiden forøges en hel del, hvilket kan irritere folk med langsomme internetforbindelser.

Er ikke sikker på i hvilken rækkefølge den indlæser din Mp3 fil, men hvis denne indlæses først vil indlæsningstiden allerede der nedsættes, og det vil måske derfor ikke betyde så meget :)

Kan ikke huske om det var mp3 jeg brugte dengang jeg ejede Crime Rider hjemmesiden, men prøv at se om du kan finde noget i koden : www.crimerider.dk ;)

kan det passe at dette er nok? <div style="visibility:hidden;width:1px;height:1px;">
<embed src="intro.mp3" width="25" height="25" autostart="true" repeat="false" loop="false"></embed>
</div>

Ja, det ser meget rigtigt ud :)

Den div der sidder udenom er bare for at skjule afspilleren ;-)

Ok jeg har en del undersider fx spørgsmål og svar hvordan kan jeg få musikken til at fortsætte når man skifter til en underside osv.

kan du kun med Frames, Ajax eller Flash.

http://www.schillmania.com/content/projects/soundmanager2/

Kan kun anbefale den, yderst godt kodet, med Flash fallback.

Virker www.crimerider.dk i IE? Hvis den gør, må du have placeret tagget forkert :)

Ok jeg har en del undersider fx spørgsmål og svar hvordan kan jeg få musikken til at fortsætte når man skifter til en underside osv.

Ok jeg har ikke det store kendskab til de tags, men hvad er nemmest?

Det virker som om den indlæses fra start af men den nummeret starter først efter et par sekunder

<< < 12 > >>
t