box hvor alt er inde i .

Tags:    php html

Det er sådan at jeg er lige pt i gang med inde på www.b2f.dk der skal jeg til at lave sådan box ligesom ind på komogvind.dk og arto.dk og hot.dk altså den box som har det hele inde i .
altså jeg kan osv Prøve at vise jer det på en måde hvis i ikke forstår den her,,

http://localhostr.com/ (...)
hvor der efter menu og logo alt muligt andet kan være der ind :)
det er sådan at jeg kun godt tænke mig at logo og menu og alt det der har med hjemmesiden at gør at det er derind i den box. :)

Håber du forstår mig 100%

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er vel bare at lave en div-boks og så sætte noget baggrund på?
Eller har jeg misforstået dig?

Jeg tror du har ret Valdemar, det de fleste ville kalde for en 'header' dog skal der laves grafik til hvis det skal se ordenligt ud.

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Noget i den retning også skal du bare style det som du har tænkt dig det skal se ud.

Edit: Jesper det du linker til er et billede så du skal bare lave det du har tænkt dig i et billede redigerings program som fx. Photoshop eller Paint.net som er gratis.

Indlæg senest redigeret d. 31.03.2011 15:27 af Bruger #15754
jeg eer kommet frem til hvordan jeg skal lave det . jeg har bare læse det på google osv..

<div id="boks" style="background-image:url('capture.png'); width: 381px; height: 494px;">

</div>

men der hvor der stå "background-image:url('capture.png')" der kun jeg godt tænke mig at lave en anden fed og noget skygge , kan den ikke lave sådan forbindelse til "style.css"

kan man gør sådan at den bruge bare så meget som den skal have så den ikke sådan lige stopper midt i det hele?

Indlæg senest redigeret d. 31.03.2011 16:19 af Bruger #16353
enten, så lad vær med at sætte height, ellers, så sæt height til auto;

Hvis jeg tage det fra eller til så fucker det helt op,, :S

skal jeg så ind i style.css og lave det via der ? eller hvad?

Der er nogle sider som er længer endnu andre og så er der nogle hvor der intet er endnu.. :)

Indlæg senest redigeret d. 31.03.2011 17:22 af Bruger #16353
ja, enten så gør det i dit stylesheet, ellers, så lav det direkte i selve elementet.

t