det er sådan at jeg har fået koder her ind fra. og det er sådan at det ser sådan her ud .
- <?php
-
- //Lav en forbindelse til din database.
- $connection = mysql_connect('host', 'db_user', 'db_pass') or die(mysql_error());
- mysql_select_db('din_database', $connection) or die(mysql_error());
-
- //Tjek om brugeren har trykket på 'submit' knappen i den angivne form der ændrer brugernavn og kodeord.
- if (isset($_REQUEST["submit"])) {
-
- //Gem det gamle brugernavn og password givet af brugeren.
- $gammeltBrugernavn = mysql_real_escape_string($_REQUEST["gammelt_brugernavn"]);
- $gammeltPassword = mysql_real_escape_string($_REQUEST["gammelt_password"]);
-
- //Gem det nye password og brugernavn givet af brugeren.
- $nytBrugernavn = mysql_real_escape_string($_REQUEST["nyt_brugernavn"]);
- $nytPassword = mysql_real_escape_string($_REQUEST["nyt_password"]);
-
- //Hent så dine data fra databasens tabel hvor du gemmer brugeroplysningerne.
- $sql = mysql_query("SELECT brugernavn, password FROM brugertabel WHERE brugernavn='$gammeltBrugernavn' AND password='$gammeltPassword'");
-
- //Gem dataene fra vores forespørgsel i simple variabler.
- $row = mysql_fetch_assoc($sql);
- $hentetBrrugernavn = $row["brugernavn"];
- $hentetPassword = $row["password"];
-
- //Tjek nu om brugernavn og kodeord er ens.
- if (strcmp($gammeltBrugernavn, $hentetBrugernavn) == 0) {
- $sql = mysql_query("INSERT INTO brugertabel (brugernavn) VALUES ('$nytBrugernavn') WHERE brugernavn='$hentetBrugernavn'");
- echo "Du har nu ændret dit brugernavn!";
- } else {
- echo "De to brugernavn var ikke ens, og du har derfor ikke ændret dit brugernavn!";
- }
-
- if (strcmp($gammeltPassword, $hentetPassword) == 0) {
- $sql = mysql_query("INSERT INTO brugertabel (password) VALUES ('$nytpassword') WHERE password='$hentetPassword'");
- echo "Du har nu ændret dit password!";
- } else {
- echo "De to password var ikke ens, og du har derfor ikke ændret dit password!";
- }
-
- }
- ?>
men min mysql database ser sådan her ud
http://localhostr.com/files/NiCK7sF/capture.pngDet har jeg kaldt der hvor man laver bruger;
http://localhostr.com/files/1ox8j52/capture.pngHåber at i kan hjælp mig. jeg er lidt dårlige til at ændre kode på php, hvis jeg gøre det så kommer der hele tiden fejl.. :s
så hvor skal jeg ændre det osv?