hemmelig side

Tags:    html

hej udvikler
jeg sidder i et lille problem for vil gerne have at folk ikke kan se under filerne på min hjemme side
eks. www.minhjemmeside.dk/hjælp
men kan man få den til at se sådan her ud www.minhjemmeside.dk/?

håber i vil hjælpe mig :D
venlig hilsen Nikolaj

7 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du vil have der står www.minhjemmeside.dk i adresse-feltet uanset hvilken side man er på?

Du vil have der står www.minhjemmeside.dk i adresse-feltet uanset hvilken side man er på?

Hvis det er tilfældet, så tror jeg ikke det kan lade sig gøre. Du kan godt skjule det ved at bruge frames til at opbygge siden, eller ved at bruge ajax, men alt det kræver for en bruger er at kigge i kildekoden - og den kan du ikke skjule.

Hvis du kan leve med, at der fx står minhjemmeside.dk/hjaelp, men filen i virkeligheden hedder minhjemmeside.dk/skjult-fil-til-hjaelp.html kan det i lang grad godt lade sig gøre vha. mod_rewrite, hvis du har en Apache-server.

Du kan udskifte alle dine links, med forms.

f.x

<form name="link1" action="http://www.minhjemmeside" method="post">
<input type=hidden name="mitlink" value="hjaelp">
</form>
<a href="#" onclick="document.link1.submit()">hjælp</a>

Derefter kan du i din index fil genere et output alt efter post-dataen.

Det er bøvlet og har helt sikkert flere ulemper end fordele. Søgerobotter kunne have problemer med at crawle sitet.

...ellers kunne du lave hele dit webiste i ... FLAAAAAAAAAASH!

det skal bare ikke være sådan et folk kan skrive www.minhjemmeside.dk/hemmelig-side og så komme ind på den
men at de skal trykke på et link og så komme der ind
tror i man kan det?

Det kan man godt, hvis du bruger PHP. I toppen af hver side kan du tjekke, at der er indhold i $_SERVER['HTTP_REFERER'] variablen. Hvis den er tom betyder det højst sandsynligt, at brugeren er kommet direkte ind på siden.

Bemærk dog, at $_SERVER['HTTP_REFERER'] ikke er kompatibel med alle browsere, så det vil aldrig blive en 100% sikker metode.

Brug ajax til at skifte indholdet af din hjemmeside med. Det er dog en dum praksis at ikke ændre URLen når du ændrer indholdet, hvis folk nu ønsker at linke til din side.

Indlæg senest redigeret d. 28.03.2011 16:47 af Bruger #10281
jeg "vil" gerne have til at stå www.minhjemmeside.dk
men /hemmelig-side er os i orden
men det skal bare ikke være sådan et folk kan skrive www.minhjemmeside.dk/hemmelig-side og så komme ind på den
men at de skal trykke på et link og så komme der ind
tror i man kan det
?

forstår ikke helt det i mener
men finder bare en anden løsning ikke for at gøre jer sure

t