Hej.
Jeg står og skal til at vælge uddannelse, og kan ikke helt bestemme mig for, om det skal være datalogi eller datamatiker, jeg skal vælge.
Jeg har læst en helt del om de forskellige uddannelser, bl.a. gennem debatindlæg herinde
Sagen er, at jeg ikke har gjort mig så meget i programmering, på trods af at jeg faktisk synes det er ekstremt spændende. Jeg har altid været skarp til matematik, og bestemte mig så først for at det skulle være datalogi.. men efter at have læst mere om sagen, virker det til, at man med datamatikeruddannelsen bliver smidt mere direkte ud i opgaveløsning af problemstillinger - og det tror jeg, at jeg vil nyde godt af, da jeg er lidt ny i faget, og gerne vil lære hurtigt. Dog ved jeg med mig selv, at jeg senere vil søge en viden for, hvorfor man nu gør som man gør, og det tyder på at det er noget datalogiuddannelsen kan hjælpe mig med..
mit spørgsmål til en million er derfor;
Vil det være brugbart at lave en kombination af de 2 uddannelser? (tage datamatiker først, for derefter søge merit for fag på datalogistudiet, hvorfor denne så gerne skulle blive en del kortere) - og derved få en combi, hvor man har bedre erfaring med den hurtige programmering (end hvis man har taget den rene datalogiuddannelse), samt derefter opbygge end viden om, hvorfor man så gør som man gør..
Håber i kan hjælpe med lidt klarhed