Hjælp med integrering af captcha i form

Tags:    captcha

<< < 12 > >>
Hej. Jeg har problemer med at integrere et captcha-system i mit nyhedskommentar-felt på min side. Mit problem er, at jeg ikke kan få den til at køre sammen med mit system.

http://musicupdates.dk/nyhed.php?id=557.

Skal i have min form for at hjælpe mig? Jeg er ikke lige den stærkeste til det med programmeringen.

Ved I hvad jeg skal gøre? og har I et script til captcha?

18 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et eksempel på hvordan det hele skulle sættes op på én side kunne være som dette:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Har ikke lige testet det, men umiddelbart skulle det gerne virke efter det princip der.

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2011 15:11 af Bruger #4265
Hvis jeg benytter mig af ovenstående kode, hvad skal jeg så skrive i "action"? Ved formen..

<form method="post" action="">

Hvis du lader den stå tom, så vil den bare blive sendt til den samme side som du er på nu.

Alternativt kan du skrive URL'en på den side du er på lige nu.

Tak for koden.. Den fungerer bare ikke helt.

Se billedet:
http://gupl.dk/57763/

Når jeg kommer ind på siden, så står der "Din visuelle bekræftelse var ikke korrekt. Prøv igen!", selv om jeg ikke har udgivet en kommentar.

Koden er:

Arh, ja, selvfølgelig.

Der mangler selvfølgelig lige en if-sætning som tjekker om der er sendt noget som vi skal gemme.
Og så skal du lige se at der er forskel på den nøgle du skal bruge øverst, og den du skal bruge nederst. Den øverste er "private"-key, den nederste er "public"-key.

Prøv med det her i stedet for, og så sæt din private nøgle ind i toppen i stedet for din offentlige nøgle, som du har nu :)

Tak, det hjalp i hvert fald lidt :) Nu er problemet så bare, at når jeg sætter en kommentar ind, så ender den ikke på siden.. hmm..

Og den ryger heller ikke ind i databasen.

Du skal nok lige tjekke de variabler som du sender ind i forespørgslen. Hvis det kode du postede var det eneste som var på siden, så mangler du nok lige at omskrive de forskellige $_POST variabler til simple variabler som du bruger til at sætte det i databasen med.

Det ville i hvert fald være mit bud på hvorfor det ikke virkede.

Trist.. Det virker stadig ikke. Du mente sådan her, ikke?

<< < 12 > >>
t