Hot or not system

Tags:    php

<< < 12 > >>
Dette er sådan at jeg kun godt tænke mig at have et hot or not system?.
hvordan laver jeg sådan et system?.

Jeg har kig på koder fra f.eks hot.dk og speek.dk at det køre i java og php.

men hvordan skal jeg lave det ?...

http://localhostr.com/files/wK4rdsM/capture.png

Jeg mener at det skulle se sådan her ud. :)

20 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal vel have en database-tabel med billede, en score, og et id.

Du kan så hver gang nogen stemmer, lægge 1 til scoren, og så kan du sortere de hotteste ud fra deres score.

Det kan garanteret laves på mange måder, med flere funktioner, men det er blot et foreslag til hvordan man kan lave det.

Og hvis ikke du forstår hvad jeg mener, så synes jeg du bør starte med at læse nogle bøger om php/mysql :)

Præcis som du har vist på dit billede..

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

osv..

Undskyld jeg ikke svarer på dit spørgsmål, men du må simpelthen nød til at læse nogle flere tutorials eller en bog om php.

Du stiller mange spørgsmål som der kunne blive løst ved at have sat sig ind i stoffet, i stedet for at blive båret hele vejen igennem.

Hvis du har et problem så prøv at google din løsning.

Jeg er sikker på der er mange der der har lavet det samme som du er i gang med, så du kan sagtens trække på det i stedet for at opfinde den dybe tallerken igen.

Lav en ny tabel der indeholder:
Bruger id
Rating

Bruger id skal indeholde hvilken bruger der stemmes på og rating indeholder et tal

Når en anden bruger så vil stemme gemmer du et tal mellem 1 og 10 i databasen i feltet rating.

Når du vil se gennemsnit tager du SELECT AVG(Rating) FROM dinTabel WHERE bruger id='Hans id her'

Jo lav ti billeder der har et link der for eksempel hedder
rating.php?rating=1&brugerID=1337

EDIT: Husk forresten at tjekke for om brugeren der stemmer allerede har stemt.

Indlæg senest redigeret d. 20.03.2011 20:30 af Bruger #11386
Har du kendskab til PHP og MySQL?

Jeg kender en lille del til php og meget meget meget lidt til mysql :)

Jeg forstår det godt. så når man har stemt så kommer det frem hvor meget han/hun har score af stemmer. :)

men kan jeg ikke prøve at lave det der hvor man stemmer i php altså 1, 2, 3, 4,.... osv.. op til 10. :) ?? kan jeg ikke lave dem i sådan små bokse?

Eller du kunne lave en dropdown i html.. Det fylder ikke så meget som 10 billeder, men det må du self. selv om :D
Hvis 10 billeder ser bedre ud :)

Indlæg senest redigeret d. 20.03.2011 20:32 af Bruger #10410
Kan i ikke prøve at tage et billedet af det, så jeg kan se hvordan i mener jeg skal have det ?..

<< < 12 > >>
t