Hjemmeside

Tags:    www design

<< < 12 > >>
Jeg er newbie, hvad angår programmering.

Men jeg vil snart have en hjemmeside.

Hvilket programmeringssprog skal jeg lære?

Hvad koster et domæne?

Hvad er meningen med livet?

Hvordan finder man et godt webhotel..?

16 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jesper og Simon kan i ikke holde det on-topic :)

Jeg vil lige gøre det klart da i får mysql og php til at lyde som det samme eller direkte konkurrenter, så er php dit programmerings sprog og mysql er din database server.

jeg mener bare at lave sådan små koder. :)

<html>
<body>

<?php
echo "Hello World";
?>

</body>
</html>

jeg har ikke sådan helt selv hvad
echo og else betyder men det gøre jeg nok snart. :) det er nok det jeg har mest svært ved . og andre ting altså man skal sæt sig meget i det så bliver det lidt men jeg synes det er sådan op og ned. jeg har selv svært ved stor koder.. hvis du kan følge mig?

Den dag du har styr på hvad variabler, løkker og if..else sætninger er, kan du begynde at snakke om at du har lært noget. En ting er at kunne copy->paste en masse kode rundt omkring og sætte det sammen, noget andet er at kunne sætte sig ned og skrive et stykke simpel kode ud fra sin forståelse af sproget.

Jeg synes ikke man kan sige at nogle sprog er lettere end andre at lære, det drejer sig om at få en generel forståelse for programmering!
I alle sprog arbejder man grundlæggende med 3 ting:

* Variabler
* Løkker
* "Spørgsmål" (kan ikke lige huske hvad man kalder denne, men altså if..else sætninger)

Hvis man kan skrive et stykke kode ud fra dette, er det bare et spørgsmål om at lære syntaksen for de forskellige programmeringsprog.

Ved godt vi er ved at komme lidt off-topic her, men det jeg vil frem til er, at det altså ikke er specielt svært at starte på et programmeringsprog, men det kommer meget an på hvilken vinkel man vælger at angribe det fra.