Hjemmeside

Tags:    www design

<< < 12 > >>
Jeg er newbie, hvad angår programmering.

Men jeg vil snart have en hjemmeside.

Hvilket programmeringssprog skal jeg lære?

Hvad koster et domæne?

Hvad er meningen med livet?

Hvordan finder man et godt webhotel..?

16 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jesper og Simon kan i ikke holde det on-topic :)

Jeg vil lige gøre det klart da i får mysql og php til at lyde som det samme eller direkte konkurrenter, så er php dit programmerings sprog og mysql er din database server.

jeg mener bare at lave sådan små koder. :)

<html>
<body>

<?php
echo "Hello World";
?>

</body>
</html>

jeg har ikke sådan helt selv hvad
echo og else betyder men det gøre jeg nok snart. :) det er nok det jeg har mest svært ved . og andre ting altså man skal sæt sig meget i det så bliver det lidt men jeg synes det er sådan op og ned. jeg har selv svært ved stor koder.. hvis du kan følge mig?

Den dag du har styr på hvad variabler, løkker og if..else sætninger er, kan du begynde at snakke om at du har lært noget. En ting er at kunne copy->paste en masse kode rundt omkring og sætte det sammen, noget andet er at kunne sætte sig ned og skrive et stykke simpel kode ud fra sin forståelse af sproget.

Jeg synes ikke man kan sige at nogle sprog er lettere end andre at lære, det drejer sig om at få en generel forståelse for programmering!
I alle sprog arbejder man grundlæggende med 3 ting:

* Variabler
* Løkker
* "Spørgsmål" (kan ikke lige huske hvad man kalder denne, men altså if..else sætninger)

Hvis man kan skrive et stykke kode ud fra dette, er det bare et spørgsmål om at lære syntaksen for de forskellige programmeringsprog.

Ved godt vi er ved at komme lidt off-topic her, men det jeg vil frem til er, at det altså ikke er specielt svært at starte på et programmeringsprog, men det kommer meget an på hvilken vinkel man vælger at angribe det fra.

Hellere investere i en god bog der virkeligt kommer rundt om programmeringsbegrebet end at spørge løs til højre og venstre når der er en eller anden kode der ikke lige virker.
Og for dit vedkommende, Jesper, tror jeg du vil få meget mere ud af at forsøge at lære sproget i stedet for at sigte over målet ved at lave allemulige systemer. Så længe du ikke har forståelsen, bliver du ikke bedre af at lave mere af den slags..

Jeg har styr på if else, det er logisk nok.
og løkker giver også mening.
Kan en eller anden difinerer variabler med max 15 ord?

Kan en eller anden difinerer variabler med max 15 ord?

Hvorfor lige max. 15 ord? :O En variabel er en celle i hukommelsen af en bestemt type, som indeholder en værdi.

F.eks. kan man i C# definere disse (og mange andre):

int et_tal = 123; // int er typebetegnelsen, et_tal er navnet på variablen og 123 er værdien i variablen

int et_andet_tal = 234;

string en_tekststreng = "Min streng";

int en_sum = et_tal + et_andet_tal;

#Jesper
Du kan altså ikke sige at php er nemt, overhovedet ikke. Jeg har arbejdet desideret med php i 2-3 år, og jeg har stadig kun lært at opsætte login system, lave funktioner og diverse ting.

else = ellers
if = hvis
{ = åbning af et script
} = lukning af et script

Hvis man bare kender disse 4 punkter, så kan man lærer ting hurtigere :).

Jeg er newbie, hvad angår programmering.

Men jeg vil snart have en hjemmeside.

Hvilket programmeringssprog skal jeg lære?

Hvad koster et domæne?

Hvad er meningen med livet?

Hvordan finder man et godt webhotel..?

Hey Tim

Ved ikke om du stadig er lidt på herrens mark omkring hvor du skal starte. Hvis dette dog er tilfældet, vil jeg gerne have lov til at anbefale en side jeg har været med til at lave.

Er et godt sted at starte for en som dig, som aldrig har roddet med hjemmesider før. Vi har smækket omkring 60 tutorials og arktikler sammen omking det at lave en hjemmeside, så mon ikke også du kan lære noget der inde. Se det evt her:

Lav din egen hjemmeside

Håber ikke det svar bliver set som reklame, for det er ikke sådan ment. Tror vitterligt at du kan som begynder vil finde sitet ret hjælpsomt.

Held og lykke med din kommende hjemmeside!

Vh. Thomas

Indlæg senest redigeret d. 28.05.2011 17:46 af Bruger #16529
.Com det kommer an på hvor henne du vil køb det?,

Du kan altid opdater din hjemmeside 24/7.

php det er meget lidt at lære.
men mysql det er hvor f.eks der kan være bruger eller andre ting du kan f.eks skrive på youtube "mysql database" så kan du se hvad mysql sådan er . så finder du hurtig ud af det :)

<< < 12 > >>
t