Nybegynder-spørgsmål angående SharePoint 2010 Foundation

Tags:    sharepoint-2010 designer visual

<< < 12 > >>
Dog ikke samme spørgsmål som til at starte med, men prøver igen, nedenunder......

Indlæg senest redigeret d. 01.04.2011 12:33 af Bruger #10675
15 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er ikke nødvendigt at grave dig ned i syntaksen, det forsøg du har lavet der, er rigeligt til det jeg ville frem til.

STADM syntaksen er således.
stsadm -o addsolution -filename navn.wsp

Når du har tilføjet, går jeg altid ind i Central Administrationen -> System Settings -> Farm Solutions og deployer den der, så slipper jeg for alle de kommandoer :)

Derinde retracter og remover du også løsningen hvis du arbejder manuelt.

Har du prøvet at starte featuren på web UI sitet altså Root Web -> Site Actions -> Site Settings -> Site Collection Features -> Activate "Featuer navn" ?

Hej igen Lars!....

Har fået "stsadm -o addsolution -filename navn.wsp" til at add'e den unden problemer og kan også se dem optræde under "Central Administrationen -> System Settings -> Manage Farm Solutions". Derinde kan jeg nu deploy dem fint.

Jeg går ud fra at retract / delete solutions foregår i én og samme proces på knappen "retract solution", right?

Jeg syntes ikke lige at jeg kan finde noget der hedder "Site Collection Features"? Skulle da mene at jeg var det rigtige sted....

Hilsen

Kasper S.

Hej Kasper,

Super med lidt fremskridt.
Nej Retract/Delete er ikke samme process. Du kan godt have løsninger i farmen som ikke er deployet. Her vil løsningen stå som undeployed og kan så enten deployes eller removes.

Så når du retracter en løsning, så undeployer du løsningen fra de web applicationer som du har valgt. Når den er undeployet kan du så vælge at deploye den senere eller fjerne den ved at trykke på remove.

Når du har fjernet løsningen kan du til tilføje en opdateret udgave eller lade den være fjernet for altid.

Der findes også andre alternativer, da det også er muligt at opdaterer løsningen i stedet for retract osv osv osv. Men det kræver du bruger STSADM kommandoen, men det kan du selv lege med, hvis det bliver aktuelt. Jeg sørger altid for at fjerne løsningen hver gang, inden jeg tilføjer den igen, for at sikre mig at alle assemblies og filer bliver korrekt opdateret.

Du skal ind på dit rod site, f.eks. http://minhjemmeside/ hvor du skal trykke "Site Actions -> Site Collection Features / Funktioner for gruppen af websteder (hvis du bruger dansk). Her vil du finde din feature hvis scopet er sat til site. Når du aktivere den skulle der gerne komme en fejl med mere informationer.

Du kan også starte den fra STSADM kommandoen f.eks. stsadm -o activatefeature -id GUID -url http://minhjemmeside

Ahhh ja, så først nu at når de er deployet, så kan man henholdsvis deploye og retract og når de ikke er deployet, så kan man deploye og remove - got it! ;-)

Opdagede at jeg ikke kunne se "Site Collection Administration"-menuen fordi at jeg ikke var Site Collection Administrator!!!! Jeg VED at jeg før har defineret mig selv som dette, så enten har "systemet" ændret på det, "glemt det" eller også har en eller anden %&!@* fjernet mig derinde fra!! :-(

Dette havde dog umiddelbart intet med fejlen at gøre, som stadig forekommer uændret.

Prøver at retracte og remove alle de forskellige test web parts, som støjer (10-20 styks), da de er i forskellige stadier (deployet, added, activated, etc.) og prøver at lave en ny en fra bunden med et beskrivende navn og prøver så at kører den hele vejen igennem møllen og ser om jeg får lov.

Hilsen

Kasper

EDIT (fredag 29-04-2011 kl. 12:36):

Hej igen, Lars...

Nu har jeg endelig fået ryddet op i solutions og "sat IT-afdelingen på plads" (de ændrede også rundt på SQL-serveren som var løbet ned i 0 ledige KB) og checket og sat alt rigtigt op.

Jeg har ENDELIG fået deployet et test eksempel med en Visual Web Part og den virker og kan benyttes på siderne! WEEEEE! :D

Men VS2010 brokker sig stadig over at den ikke kan "Activate feature"!!?

Det er da lidt spøjst at VS2010 løber ind i problemer og når man så manuelt prøver de forskellige steps selv (for at få en beskrivende fejl-meddelelse), så spiller det hele upåklageligt og virker bare!? :S

Det kan selvfølgelig benyttes nu (især hvis man altid har "Site Collection Features" og "Solution Management" åben i webbrowser). Det sløver lidt og man undrer sig mere at man har haft installationer hvor det bare spillede, så hvorfor virker det ikke automatisk i dette setup!?

Hilsen

Kasper S.

Indlæg senest redigeret d. 29.04.2011 12:37 af Bruger #10675
Hej Kasper,

Det er super du har fået det til at virke, så er der en lille succes på vejen.

Vil give dig ret i det er mærkeligt det ikke virker, de eneste gange jeg har haft problemer med at få VS 2010 til at deploye, er når jeg ikke var installationsbruger og derfor ikke havde rettigheder nok på SQL, SharePoint og lokal computeren. Så skal ikke udelukke at det kan være der problemet ligger.

Du burde finde et script til de deploye dine ting, så det hele sker automatisk, det kommer til at spare dig for en del tid. Især hvis du ikke kan få VS 2010 til at spille korrekt.

<< < 12 > >>
t