Hej igen, Lars...
Det var meget mere banalt end dit ovenstående svar.
Det var en administrator, som ikke havde givet mig alle de rettigheder jeg behøvede og jeg tog bare hans ord for gode varer.
Vi kan vel, for at være enige, skrive rettighederne for udviklere her:
- Udvikler skal være local administrator på SharePoint maskinen, som både har SharePoint og Visual Studio installeret.
- Udvikler skal være medlem af "WSS_ADMIN_WPG"-gruppen.
- Udvikler skal være Farm administrator.
- Udvikler skal være db_owner på SharePoints content database.
- Udvikler skal være site collection administrator på den site collection hvor man deployer sine solutions.
Dette er jeg så sat op til nu og nu spiller "validate"-delen som den skal, så jeg kan connecte op imod SharePoint serveren.
Nu løber jeg så ind i et noget andet problem:
Når jeg prøver at deploye skriver den at den kommer igennem build, deploy, IIS recycle, Retract, Adding, men "Activating feature" failer med følgende tekst:
"Error occurred in deployment step 'Activate Features': Feature with Id 'e5ae1b9f-a5ad-4723-a1a1-f01116bacea4' is not installed in this farm, and cannot be added to this scope.".
Det virker med andre ord som om at den tror at den har installeret den, men når den så prøver at aktivere den, så kan den pludselig ikke finde den?
Andre har spurgt mig om jeg er sikker på at jeg kun har én SharePoint-server i farmen og jeg er ikke 100% på konfigurationen (administratorene er lidt svære at få info ud af!)
Har dog dette screendump:
Central Administration -> Servers in farmDen jeg kalder "Some other server" er en exchange-server. Der var en der mente at den kunne génere?
Det blev lidt af en smøre!
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen
Kasper