Hey, jeg er igang med at lave et "tegne-program" og prøver derfor, at få de forskellige kordinater fra musens klikken, ind i et array. Jeg har nogle få problemer med det, da jeg ikke kan få det til at passe
Kode for struct'en som er i en header fil for sig:
struct savedDrawings {
static unsigned int pointsArray[50000][2];
};
Main:
static unsigned int tempArray[50000][2];
// SavedDrawings struct
savedDrawings saved1;
// if statements
if(Event.Type == sf::Event::MouseLeft) {
while(Event.Type == Event.MouseLeft) {
drawToPoint(MouseX, MouseY, App, tempArray);
}
}
Til sidst draw funktionen som altså skal passe arrayet videre til structen:
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <iostream>
#include <string>
#include <sstream>
#include "savedDrawings.h"
void drawToPoint(unsigned int &mouseX, unsigned int &mouseY, sf::RenderWindow &window, unsigned int (*anArray)[50000][2])
{
savedDrawings drawing;
sf::Shape Circle = sf::Shape::Circle(mouseX, mouseY, 6, sf::Color::White);
window.Draw(Circle);
window.Display();
std::cout << "Should have drawn a circle" << std::endl;
anArray += mouseX;
anArray += mouseY;
drawing.pointsArray[50000][2] = *anArray[50000][2];
}
Håber i kan hjælpe
Indlæg senest redigeret d. 15.03.2011 19:40 af Bruger #14212