Kun tage data fra de seneste 5 ids?

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej
Hvis jeg nu har en database med en masse rækker i.

Men kun vil hive data ud fra de sidste 5 rækker, der har en bestemt værdi i den ene kolonne?

Nogle der har et par fif til hvordan det løses?

På forhånd tak!

22 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For denne fejl:

Fold kodeboks ind/udKode 

Skal dog siges at jeg sætter LIMIT 5 ind på 6 linjer, de 6 linjer er linjer der hver henter noget forskelligt ud fra db'en

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2011 11:43 af Bruger #16445
Kan vi få alle sql udtræk som du retter i - det virkede vel før du rettede i dem?

Sådan ser hele koden der udtrækker data:

Og det virker dette stykke kode, mangler bare at få den kun til at tage de nyeste 5 indlæg til dben.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2011 14:14 af Bruger #16445
For denne fejl:

Fold kodeboks ind/udKode 

Skal dog siges at jeg sætter LIMIT 5 ind på 6 linjer, de 6 linjer er linjer der hver henter noget forskelligt ud fra db'en

Og hvis du så samtidig med din fejl, sætter den kode der har givet fejlen ind - så er det lidt nemmere for os at se, hvor du har gjort noget forkert. Jeg har ihvertfald umiddelbart svært ved at se, at din fejlbesked skulle komme for den SQL-query jeg har skrevet.

En anden ting (der ikke løser dit problem) er at du hiver "hjemhold" / "udhold" / "hjemscore" med ud i din query selvom du aldrig bruger dem (og de giver heller ikke nogen mening, når du samtidigt tager et gennemsnit).

Alle ting bliver brugt, bare længere nede på siden, nu har jeg postet koden med alt kode, undtagen lige db info ;)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Noget andet er - hvordan kan man få den til at kun tage resultater fra rækker/ids der er lavere end den pågældende?

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2011 11:39 af Bruger #16445
Hej Tommy

Prøv det her:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Den query SKAL virke :-)

Mvh
Kasper Monrad

Jepper ser ud til jeg har fået det til at virke nu :) Takker :)

Noget andet er - hvordan kan man få den til at kun tage resultater fra rækker/ids der er lavere end den pågældende?

Der kan du i stedet for at skrive WHERE hjemhold =, skriver du WHERE hjemhold <

Det kan man jo egentlig ikke, da hjemhold = et navn, og noget kan jo ikke være mindre end et navn.

Så skal man lave 2 WHERE i en mysql query kan man det?

Det kan man jo egentlig ikke, da hjemhold = et navn, og noget kan jo ikke være mindre end et navn.

Så skal man lave 2 WHERE i en mysql query kan man det?

WHERE A=B AND C<D

<< < 123 > >>
t