Simpelt CMS System?

Tags:    php

Hej
Jeg står med en database jeg har lavet, hvor jeg trækker nogle info ud af den som indhold til min side med nogle regnestykker etc.

Nu skal jeg have lavet et lille cms system til dette, på hver enkelte side det cms system laver, henter den info fra flere kolonner i samme række i den tabel. Og for at den rigtige side vises skal der bruges 2 værdier.

Så ved ikke om det skal være noget med i alle links på forsiden af cms'et der linker til alle undersider dannet af den database, så skal der vel i det link være det info som "siden" skal bruge.

Så altså for at side5 virker når man trykker på linket så skal side5 have at vide 2 værdier at vide.

Nogle der har nogle ideer/artikler/guider jeg kan bruge så lytter jeg MEGET gerne :)

Er stort set helt ny i php/mysql, så alt hjælp er godt hjælp :)

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2011 09:49 af Bruger #16445
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
CSS-Tricks har en udmærket tutorial, hvis det er første gang, du skal lave et CMS.

Bemærk, at udvikling af et CMS er en meget omfattende opgave, hvis du er PHP/Mysql-nybegynder, men fedt, at du vil kaste dig ud i det! :-)

http://css-tricks.com/php-for-beginners-building-your-first-simple-cms/

Indlæg senest redigeret d. 15.03.2011 10:41 af Bruger #69
Bare lige for at få det på det rene: S'et i CMS står for "System", så ved at sige CMS System siger du Content Management System System. Det lyder fjoget :0)

Det var lige sådan et link jeg ledte efter takker :)

Det var lige sådan et link jeg ledte efter takker :)

Selv tak - længe leve Google (søg efter "php cms tutorial")

;-)

t