Forbindelse til mdb database

Tags:    java

Hey udviklere,

jeg sidder og arbejder på mit eksamenprojekt til Programmering C på HTX, men er stødt på et MEGET irriterende problem.

Jeg bruger i mit program en .mdb database til at gemme forskellige ting og sager til programmet, og der er som sådan heller ikke noget problemet med dette. Det fungerer som det skal - på min stationære computer i hvert fald.
Når jeg forsøger at køre programmet på min bærbare (og ja, det er præcis det samme da det bliver synkroniseret via Dropbox) fungerer det ikke længere. Placeringen af .mdb filen er relativ i forhold til placeringen af programmet, og det kan derfor ikke have noget med det at gøre.
Finder det meget mærkeligt at det virker det ene sted og ikke det andet.
Begge steder kører jeg programmet i Netbeans.
Jeg har tjekket at det ikke er nogle dumme ÆØÅ fejl, og har endda startet et helt nyt projekt med samme kode for at teste om det var en fejl opstået i forbindelse med oprettelsen af projektet.

På min bærbare får jeg følgende output:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor jeg på min stationære får det output jeg skal have..

Filerne ser ud som følger:

Main.java:
Fold kodeboks ind/udJava kode 

Guests.java:

HandleDatabase.java:

Database.java:

På forhånd mange tak!

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du konfigureret din ODBC forbindelse til databasen ?
Det gøres ikke i Java, men i Kontrol panelet (et eller andet sted...har ikke brugt Windows længe).

Har du konfigureret din ODBC forbindelse til databasen ?
Det gøres ikke i Java, men i Kontrol panelet (et eller andet sted...har ikke brugt Windows længe).

Nej, det har jeg ikke, men det undrer mig bare at dette skulle være nødvendigt da det virker på den ene computer men ikke på den anden?

Nu har jeg prøvet at sætte ODBC forbindelse op - virker stadig på den stationære, men stadigvæk ikke på min bærbare :s

Den eneste forskel på de to computere er at der er SP1 på den stationære - hvilket jeg lige nu er ved at installere på den bærbare også..

Jeg dropper det - bruger en MySql database i stedet for ;-)

Du har nok ikke database filen i dit current working directory...altså det directory hvor du starter programmet fra.

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2011 15:41 af Bruger #2695
Du har nok ikke database filen i dit current working directory...altså det directory hvor du starter programmet fra.

Skulle bare være underligt eftersom det virker på min stationære, og det hele som sagt synkroniseres via dropbox - altså er mappestrukturen præcis den samme begge steder..

Searchpaths kan da sagtens ligge lokalt.

Prøv at lav en absolut sti ala DBQ=c:\\mappe\\db.mdb

Searchpaths kan da sagtens ligge lokalt.

Prøv at lav en absolut sti ala DBQ=c:\\mappe\\db.mdb

Har jeg også prøvet - virkede heller ikke.. Men det gør ingenting nu, eftersom jeg bare bruget MySql i stedet ;-) Fungerer også bedre til formålet da der skal kunne være flere klienter online på én gang :)

t