Skrive i fil på internettet?

Tags:    c#

Er der nogne måde hvorpå jeg kan gøre fx. en .txt redigérbar for alle der vil? mens den lægger på internettet?

undskyld jeg poster i C# forumet, viste ikke lige ellers hvor...

jeg har styr på hvordan jeg skal have min software til at læse filen.
det ville bare være rart hvis den også kunne redigére i den.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis det er din egen hjemmeside kan du bare lave en form som redigere i filen, i stedet for at give folk adgang til filen.

kig på http://php.net/file_put_contents

Hvis du vil fuldstændigt udenom alle beskyttelsesprotokoller kan du vel lave en åben ftp-forbindelse med fulde skriverettigheder til alle..

Hvis du vil fuldstændigt udenom alle beskyttelsesprotokoller kan du vel lave en åben ftp-forbindelse med fulde skriverettigheder til alle..

hvordan? =)

Har du gjort nogle overvejelser om, hvordan du vil styre flerbruger-rettelser? Hvad nu hvis en bruger er i gang med at rette et dokument som en anden bruger uploader en ny version af?

Jeg tror du er nødt til at redigere det i en online-editor på siden. Når den så går i "edit-mode", skal den låses for at andre kan editere i den.

Har du gjort nogle overvejelser om, hvordan du vil styre flerbruger-rettelser? Hvad nu hvis en bruger er i gang med at rette et dokument som en anden bruger uploader en ny version af?

Jeg tror du er nødt til at redigere det i en online-editor på siden. Når den så går i "edit-mode", skal den låses for at andre kan editere i den.

er lidt lige meget, siden der kun skal tilføjes 1 ord adgangen.
medmindre der er KONSTANT trafik til .txt filen, hvilket jeg tvivler på.

i tilfælet af at jeg vil have ALLE navne gemt, så kan jeg jo også bare sige "gem på 1.txt, hvis optaget, gem på 2.txt--- indtil 5, hvor den så bare gemmer i en liste, som så bliver uploadet med 1 navn ad gangen, når 1/2/3/4/5.txt bliver tilgængelig."

Indlæg senest redigeret d. 14.03.2011 16:41 af Bruger #16191
Nogle der har et forslag til hvordan jeg bruger fx. ".htaccess" til at give fuld "edit" rettighed til fx. "www.quaisaq.dk/mcquai/download/banlist.txt"??

t