Forum Problemer - Stand-alone eller til WordPress

Tags:    programmering

Hejsa allesammen. (Jeg er rimelig Newbie her på forum, men det håber jeg i vil bære over med - og ikke revse mig for evt. fejl).

Jeg sidder og roder med en af mine hjemmesider hvor jeg gerne vil oprette et forum, som skal benyttes til diskussion/hjælp/m.m af Old-Time-Hi-hi - men desværre har jeg fået den vandvittige ide om at forumet SKAL have et bestemt udseende - jeg har bidt mig fast i et desing som minder meget om det forum som er på GulOgGratis.

Forstået på den måde at det på forsiden skal være en liste over de nyeste oprettede tråde fx. 15-20 stk, derudover skal der være en liste over de seneste fx.20 opdaterede tråde - og til sids skal der være en liste over ugens mest aktive tråde (fx. 20 stk).

Desværre har jeg prøvet flere gratis script, men ingen af dem opfylder mind - tilsynladende - strenge krav. Kan nogle af jer eksperter hjælpe mig? Evt. forslag til et gratis-script som kan opfylde mine krav, eller lidt hjælp til at ændre i et eksisterende gratis-script... eller forslå et betalings-script.

ps. Alternativt kan et forum-script til WordPres bruges, Men her har jeg heller ikke fundet noget brugbart.

Tak fordi i tog jer tid til at læse mit indlæg.

Nu har jeg aldrig prøvet at oprette et forum men vil tro at den nemmeste løsning, hvis du kun skal have et foru, er at oprette et bbPress system og så rette themet til så det opfylder dine ønsker.
Hvis du vil have mere en blot et forum kan en wordpress løsning med installet buddypress være en ide hvor du så tilretter themet så det opfylder din løsning.

Det er vigtigt du husker at selvom det umiddelbart ikke ser ud til at dine ønsker bliver mødt så findes der jo mange måder at løse dit ønske på. Enten kan du se på wordpress/buddypress om deres API'er stiller en metode til rådighed for at hente de givne informationer og hvis de ikke gør kan du selv hente dem ud via Databasen.

t