ip vil jeg have til at virker?,

Tags:    php

Hvordan kan jeg få ip til at virker ?, nogle som kan hjælp mig med det ?

Kunne du uddybe dit problem lidt? Så længe som du er på nettet så "virker" din ip også.

jamen jeg har hjemmeside køre og jeg kun godt tænke mig at få vise "id" som bruger har op i hjemmeside boxen. eller hvad man kalder den. :)

@Brian (den rigtige):

Det du skriver der virker ikke hvis globals er slået fra. En mere sikker metode er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Dog kan du ikke identificere folk via deres IP adresse da folk kan fuske med den, skifte den eller bare bruge en anden computer :)

En mere sikker metode er at identificere folk via deres MAC adresse, men den kan man også fuske med og jeg er ikke sikker på man kan få fat i den fra PHP.

Ok Emil, jeg aner ikke et dyt om PHP men er super sej til at google :-)

Alm. brugere vil aldrig spoofe ip-adresser eller mac-adresser, så det tror jeg ikke man skal være bekymret for. Men man kan selvfølgelig ikke identificere brugerne ud af ip-adressen alligevel da den er dynamisk mange steder.

Dog kan du ikke identificere folk via deres IP adresse da folk kan fuske med den, skifte den eller bare bruge en anden computer :)

...og flere kan dele IP adresse.

En mere sikker metode er at identificere folk via deres MAC adresse, men den kan man også fuske med og jeg er ikke sikker på man kan få fat i den fra PHP.

Den kan du ikke få så snart hans traffik har krydset en router.

Brug hellere evercookies (google det).

Cookies kan dog slås fra. Kan dog ikke gennemskue om evercookies bruger samme metoder som normale cookies.

Hvis man skal være helt sikker på man har fat i den samme browser, på den samme computer kan man bruger Browser Fingerprinting. Dog er teknikken ikke helt ufejlbarlig, og du ved stadig ikke om du har fat i den samme bruger. Tjek denne side: http://panopticlick.eff.org/

Indlæg senest redigeret d. 10.03.2011 10:51 af Bruger #10647
Cookies kan dog slås fra. Kan dog ikke gennemskue om evercookies bruger samme metoder som normale cookies.

Evercookies bruger mange forskellige metoder til at gemme oplysninger, og hvis én af dem pludselig mangler, så bliver den genskabt ud fra de andre.

Hvis man skal være helt sikker på man har fat i den samme browser, på den samme computer kan man bruger Browser Fingerprinting. Dog er teknikken ikke helt ufejlbarlig, og du ved stadig ikke om du har fat i den samme bruger. Tjek denne side: http://panopticlick.eff.org/

...og fordi teknikken ikke er helt ufejlbarlig kan man jo så ikke være helt sikker :-)

Ja, evercookies er faktisk ret skræmmende. Den eneste måde man kan beskytte sig er hvis man ikke har nogen plugins, slå cookies fra og bruger en browser der ikke understøtter HTML5 local storage, så vidt jeg har forstået.

Men ja, måske lidt selvmodsigende :p

Den eneste rigtige måde at identificere en bruger på er via login, men hvis man tænker i det helt store perspektiv (Theory of Knowledge) så kan man egentlig aldrig være sikker?

t