Kan jeg lave en redigerbar hjemmeside?

Tags:    programmering

Hej..

Jeg står og vil vildt gerne lære at lave en hjemmeside hvor det skal være muligt at logge ind for at redigere i tekst og billeder.

Jeg kan sagtens sætte et site op i html og css, men det er så os det!..

Har blandt andet lavet denne: www.eco-power.dk

Det jeg sindsygt gerne vil vide er..
- Findes der nogle metoder hvorpå jeg kan slippe for at lære at kode php eller .net f.eks..

Findes der et cms, eller noget andet der kan hjælpe mig med at få lavet et site, hvor man via et cms kan logge ind og redigere?

Eller skal jeg i virkeligheden "bare" lære at implantere et CMS i et template?..

.. I kan nok godt høre jeg er en smule lost :)

Ville være fedt hvis der var en Venlig sjæl der kunne forklare mig, what the hell to do!

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det umiddelbart nemmeste vil være at lære at kode templates til et CMS system, fx. Wordpress

Jeg kan se du har lavet din side i Dreamweaver. Jeg læse for nogle år tilbage en bog der hedder "Lav dit eget CMS med Dreamweaver 8, PHP og MySQL".

Der lære du a lave et CMS med Dreamweavers grafiske brugerflade og det er lige til. Alle teknikkerne kan stadig bruges selvom version 8 er nogle dage siden.

Men det er meget simpelt, og du kan ikke undgå at kode. Hvis du vil igang med noget som helst avanceret kan du heller ikke undgå at din kode bliver avanceret, som jeg ser det.

Ellers er der mulighed for at kode op mod eksisterende systemer hvor det er let at lære at lave præsentations logik. F.eks. Wordpress, Joomla, Drupal, Umbraco, Expression Engine m.fl.

Indlæg senest redigeret d. 09.03.2011 13:56 af Bruger #10647
Det lyder som en god idé med den bog der :) ..

Fordi, det eneste jeg enlig vil lære er nemlig at kode templates til et CMS system, jeg gidder ikke at lave alle mulige advancerede aplikationer, har prøvet på det, men det er for svært for mig.

Jeg vil vildt gerne lære at kunne udnytte de freeware CMS der er, Wordbress, Umbraco, DNN eller måske Business Cathalyst.

Men hvor starter jeg?
Skal jeg kode meget?
og vigtigst af alt, kan jeg genbruge kode, som en slags skabelon? (:

t