Uddannelse vs Erhvervserfaring

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Hej udviklere

Hvad ville du mene blev vægtet mest i ens situation med arbejde og fremtid inden for udvikling. Om det så er software udvikling eller web udvikling.

Grunden til jeg spørger er at jeg skal vælge og læse videre eller sige ja til et job jeg er blevet tilbudt.

Jeg mener selv uddannelsen er vigtigst men har en ven som klart synes erfaringen er bedre. Hvad mener du og hvorfor? Har du selv haft en situation hvor i skulle ansætte nogen hvor der var to kandidater med den slags baggrund?

Tak for alle svarene og ja der er ikke et direkte svar på det. Men ville gerne hører andres mening om hvad der ville være bedst.

Det er muligt at få et godt og velbetalt job, uden en formel uddannelse, men det er sværere end hvis man har en uddannelse, der er en del firmaer der kræver at du har en uddannelse.

Men jeg synes også du skal se på det i den store sammenhæng, det er måske smart at bruge nogle år på uddannelse nu, du har mange år hvori du kan arbejde bagefter. Du tjener måske ikke så meget mens du arbejder, men det er sjovt at tage en uddannelse. Jeg ser f.eks. tilbage på min studietid som nogle af mine bedste år, dem ville jeg nødigt have undværet.

<< < 12 > >>
t