Brug af tal fra databaser?

Tags:    php

Hej
Sidder og prøver at lege med min første database, har nogle tal i nogle af 2 af rækkerne (de rækker er bare oprettet som VARCHAR? kender ikke rigtig forskellen på det.

Men de rækker med tal i, skulle jeg gerne kunne bruge til at trække ud af databasen, og så sætte dem "usynligt" ind på siden, hvor de så skal ligges til hinanden og ganges og lidt.

Nogle der kan kan give mig et par hints?

Er til en slags fodbold stat side, hvor den skal kunne regne gennemsnits mål ud pr kamp, så der er en række til udeholdets score og et til hjemmeholdets

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis tallene er heltal skal du ikke bruge varchar men int.

Hvis du vil trække dem ud 'usynligt' skal du bare lade være med at udskrive dem med echo.

Hvis du vil udskrive det udregnede resultat af 2 tal skal du prøve dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det hjalp

Super var lige hvad jeg ledte efter. takker :)

Nu et andet problem :) når der er flere rækker den skal bruge tal fra, så når jeg får dem udskrevet så udskriver den tal fra hver eneste række, kan disse ikke kombineres så, de kan udskriver det samlede tal.

Lige nu er det lavet så den udskriver gennemsnittet af mål for hver kamp. Men vil have den til det samlede gennemsnit af flere kampe?

Dette er koden jeg bruger til at udskrive tallet, men når der er flere rækker udskriver den 2 tal

Fold kodeboks ind/udKode 

t