Jeg er helt ny inden for Linux/Unix og har problemer med en (formodentlig) simpel installation.
Jeg har installeret Oracles Solaris 11 Express og skal instalere Open Office. Efter forgæves at have forsøgt mig med en downloaded version besluttede jeg at prøve at købe en version fra Oracle (i håbet om at der medfulgte en vejledning).
Fra Oracle får man OpenOffice i en zip-version og det er lykkedes mig at udpakke denne som så giver en mappe kaldet
oracle-openoffice-3_3_0-solia-en-US-std-kit.I denne mappe ligger en undermappe kaldet
office som igen indeholder en del undermapper bl.a. en kaldet
setup - denne dobbeltklikker jeg på (jeg er opdraget med MS).
er popper et vindue op som giver mig 4 valgmuligheder
Run in Terminal, Display, Cancel og Run. Når jeg anvender
Run in Terminal eller Run popper et nyt vindue op som siger at jeg skal være logget på som root for at foretage denne handling og så er det at det går galt. Når jeg åbner i Terminalen skriver den stien til denne setupfil. Jeg prøver at skrive "su" og logger på med mit root-password og så kan jeg ikke komme videre....jeg kender simpelthen ikke kommandoerne da jeg kun er vant til at arbejde i en grafisk brugerflade i MS - jeg har forgæves downloaded forskellige Linux/Unix-toolkits, men det har ikke hjulpet mig.
Er der nogen som kan hjælpe mig (Oracles support er så godt som ikke eksisterende).
Indlæg senest redigeret d. 28.02.2011 10:36 af Bruger #16452