Jeg har 150 linjer som ser sådan her ud:
<tr><td>Vare:</td><td><select id="SelectID1" onchange="showVal(this.value)" name="vare1"><option value="NaN">Vælg vare</option></select></td><td>Antal:</td><td><input type="text" style="width:100px;" name="antal1" id="antal1" onchange="changed(1)" /></td><td>Pris:</td><td><input type="text" style="width:100px;" name="pris1 " id="pris1" onchange="changed(1)" readonly="readonly" /></td><td>I alt:</td><td><input type="text" style="width:100px;" name="ialt1" id="ialt1" readonly="readonly" /></td></tr>
<tr><td>Vare:</td><td><select id="SelectID2" onchange="showVal(this.value)" name="vare2"><option value="NaN">Vælg vare</option></select></td><td>Antal:</td><td><input type="text" style="width:100px;" name="antal2" id="antal2" onchange="changed(2)" /></td><td>Pris:</td><td><input type="text" style="width:100px;" name="pris2 " id="pris2" onchange="changed(2)" readonly="readonly" /></td><td>I alt:</td><td><input type="text" style="width:100px;" name="ialt2" id="ialt2" readonly="readonly" /></td></tr>
<tr><td>Vare:</td><td><select id="SelectID3" onchange="showVal(this.value)" name="vare3"><option value="NaN">Vælg vare</option></select></td><td>Antal:</td><td><input type="text" style="width:100px;" name="antal3" id="antal3" onchange="changed(3)" /></td><td>Pris:</td><td><input type="text" style="width:100px;" name="pris3 " id="pris3" onchange="changed(3)" readonly="readonly" /></td><td>I alt:</td><td><input type="text" style="width:100px;" name="ialt3" id="ialt3" readonly="readonly" /></td></tr>
osv. osv. osv. osv.
Jeg har de her scripts:
<script type="text/javascript">
function changed(number) {
var stk = Number(document.getElementById('antal'+number).value);
var p = Number(document.getElementById('pris'+number).value);
document.getElementById('ialt'+number).value = stk * p;
var total = 0;
for (i = 1; i < 6; i++) {
total += document.getElementById('ialt'+i).value;
}
document.getElementById('total').value = total;
}
function showVal( val ){
document.getElementById("pris1").value=val;
}
window.onload = function () {
var SelectData = {
"Ting 1":"111",
"Ting 2":"222",
"Ting 3":"333",
};
for (i=1;i<=150;i++){
for(var key in SelectData){
var op = document.createElement('option');
op.value=SelectData[key];
op.text=key;
document.getElementById("SelectID"+i).add(op, null);
}
}
}
</script>
Men der er bare så mange fejl...
Jeg nævner nogle:
- Når jeg vælger en ting i dropdown kommer prisen altid til at stå i øverste prisfelt og ikke ud for den dropdownmenu jeg har valgt den i.
- Pludselig er æ, ø og å blevet til underlige tegn
- Hvis der står 222 i et i alt felt kommer der til at stå 0222 i total felt.
Derudover vil jeg gerne have at der kommer en kasse mere hvor der kommer forskellig tekst hvis man vælger en ting i dropdownmenu. F.eks. hvis man vælger "Ting1" kommer der til at stå "Ting1 er bare en prøve" i beskrivelses feltet. Det ville også være fedt hvis der kunne komme et billede af det man vælger i dropdown menu??
Siden jeg laver på ligger i øjeblikket her:
http://runescapenews.dk/Pstidsen/webshopprojekt/kontakt.php