Hej Valentin,
Jeg tror Kaare har misforstået dit spørgsmål eller svaret på en forkert tråd.
Du sagde det script jeg skrev til din sidste tråd ikke virkede men du skrev ikke hvorfor, hvilke fejl du fik eller hvor vi kunne teste det for at finde fejlen.
Lad mig derfor skrive hvad hver del af det script jeg skrev gør sammen med dit script.
Denne stup gør at PHP viser alle fejl, og definere en konstant, samt importere en ekstern fil.
- <?php
-
- error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);
- define('IN_SCRIPT',1);
-
- /* Get settings from the settings.php file */
- require 'settings.php';
Her udskriver du din første linje javascript. Dette er hvad jeg tror forvirre dig. At du har kode på både serveren og at du til browseren skriver javascript som behandler dine besøgsdata yderligere.
- echo "var ccount_link = new Array();\n";
Her henter du linjerne i en fil på en placering du har defineret i din settings variable (som sikkert er defineret i settings.php)
- $lines = file($settings['logfile']);
Her gennemgår du hver linje og fjerne overflødige mellemrum
- foreach ($lines as $thisline) {
- $thisline = trim($thisline);
Nu deler du hver linje op i 5 variable som er separeret af %%
- list($id,$added,$url,$count,$linkname)=explode('%%',$thisline);
Nu udskriver du for hver linje, en ny værdi til den liste (array) som vi tidligere udskrev. Dette er også i javascript som køres på klientsiden (besøgendes browser)
- echo "ccount_link[$id]=$count;\n";
- }
Nu udskriver du den javascript funktion som kan bruges til at hente antal besøgende. Det er her jeg lavede modfikationer til at lave dit besøgstal om til billeder. Jeg har indsat kommentare ved hver linje for at beskrive hvad der sker på klientsiden
- echo 'function ccount_display(id) {
- //Først finder vi dit besøgstal afhændig af det id du giver funktionen, og derefter laver vi det om til en streng(tekst)
- var countString = ccount_link[id].toString();
- //Nu deler vi strengen op ved hver tegn, så vi kan gå igennem dem som en liste og lave hvert tal til et billede
- var numbers = countString.split("");
- //Nu køre vi igennem hvert tal
- for(var number in numbers)
- {
- //Nu udskriver vi et img tag for hvert tal
- document.write(\'<a src="billede\'+numbers[number]+\'.gif" alt="\'+numbers[number]+\'" />\');
- }
- }';
-
- exit();
- ?>