Splitte et helt tal op, og dernæst erstatte med billeder som viser cifrene...

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Davs :D
Jeg har siddet og bøvlet med en click tæller (som virker optimalt).

Jeg har gjort at den viser dem i et helt tal. Men hvordan kan jeg splitte den op i cifre og erstatte dem med billeder som viser cifrene 0-9???

Her er .php filen til at vise tallene.

Fold kodeboks ind/udKode 

19 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at se på modulo operatoren (%). Den divider de 2 operander ligesom i division (/) men til forskel er resultatet af modulo på to tal, resten af divisionen.

Dvs hvis du gør følgende:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så vil var nu være 3 - idet at division mellem 143 og 10 vil kunne gå op 14 gange, hvorefter der er en rest på 3 tilbage.

Dette kan du bruge til at finde det sidste (og mindst betydende) ciffer. Herefter trækker du den fundne rest fra (dvs. 3 i dette tilfælde) og anvender så modulo igen, men denne gang med 100 i stedet for 10. Fortsæt denne process indtil det tal du dividerer med er større end det tal der skal divideres og så har du alle cifferne.

Hej Valentin,

Jeg tror Kaare har misforstået dit spørgsmål eller svaret på en forkert tråd.

Du sagde det script jeg skrev til din sidste tråd ikke virkede men du skrev ikke hvorfor, hvilke fejl du fik eller hvor vi kunne teste det for at finde fejlen.

Lad mig derfor skrive hvad hver del af det script jeg skrev gør sammen med dit script.

Denne stup gør at PHP viser alle fejl, og definere en konstant, samt importere en ekstern fil.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Her udskriver du din første linje javascript. Dette er hvad jeg tror forvirre dig. At du har kode på både serveren og at du til browseren skriver javascript som behandler dine besøgsdata yderligere.

Her henter du linjerne i en fil på en placering du har defineret i din settings variable (som sikkert er defineret i settings.php)

Her gennemgår du hver linje og fjerne overflødige mellemrum

Nu deler du hver linje op i 5 variable som er separeret af %%

Nu udskriver du for hver linje, en ny værdi til den liste (array) som vi tidligere udskrev. Dette er også i javascript som køres på klientsiden (besøgendes browser)

Nu udskriver du den javascript funktion som kan bruges til at hente antal besøgende. Det er her jeg lavede modfikationer til at lave dit besøgstal om til billeder. Jeg har indsat kommentare ved hver linje for at beskrive hvad der sker på klientsiden

Fold kodeboks ind/udKode 

Gør principielt set det emil foreslog måske lige med den forskel at den faktisk udskriver et img tag.

Indlæg senest redigeret d. 28.02.2011 18:49 af Bruger #5620
Prøv at se på modulo operatoren (%). Den divider de 2 operander ligesom i division (/) men til forskel er resultatet af modulo på to tal, resten af divisionen.

Fold kodeboks ind/udKode 

Så vil var nu være 3 - idet at division mellem 143 og 10 vil kunne gå op 14 gange, hvorefter der er en rest på 3 tilbage.

Dette kan du bruge til at finde det sidste (og mindst betydende) ciffer. Herefter trækker du den fundne rest fra (dvs. 3 i dette tilfælde) og anvender så modulo igen, men denne gang med 100 i stedet for 10. Fortsæt denne process indtil det tal du dividerer med er større end det tal der skal divideres og så har du alle cifferne.

Er der ikke en nemmere måde??

Fold kodeboks ind/udKode 

Er der ikke en nemmere måde??

Er det ikke nemmere at lave dit tal som et array at tal/strings eks: tallet 143, [1][4][3], så løber du dit array igennem og skriver i din kode værdien sammensat med eks .png.det vil se således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så skal du bare have billeder der hedder 0.png...9.png

det lort duer sku ikke :( har prøvet alle mullige forskellige ting.
Downloadede en click counter fra http://www.phpjunkyard.com/php-click-counter.php men jeg kan simpelthen ikke få lortet til at due, selvom jeg bruger alle jeres svar :/

Downloadede en click counter fra http://www.phpjunkyard.com/php-click-counter.php men jeg kan simpelthen ikke få lortet til at due, selvom jeg bruger alle jeres svar :/

Prøv at tale som et voksent menneske. Så kan du forvente et svar.

Prøv at tale som et voksent menneske. Så kan du forvente et svar.

? man må da godt banne ?

Det eneste jeg mangler er bare hvordan man får splittet numrene op og derefter erstatter dem med billeder som hedder 1.jpg 2.jpg osv.

Håber det var et voksent svar ;)

<< < 12 > >>
t