Sessions og iframes?

Tags:    php

Hej alle.

Jeg bøvler lidt med at få sessions til at fungere i et iframe.

Sagen er at jeg køre min tagwall (hele min side faktisk) i et iframe, og når jeg så laver et login system så fejler den ved tagwallen.
Faktisk, så virker det som det skal, men der kommer en fejl meddelelse.->

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/www/bimer.dk/tagwall.php:1) in /home/www/bimer.dk/tagwall.php on line 1

Min tagwall ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis jeg fjerne session_start(); i toppen, så virker login delen slet ikke. Den "husker" simpelthen ikke at man er logget ind.

Nogen der har et svar på dette?

Indlæg senest redigeret d. 24.02.2011 15:05 af Bruger #14791
8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
er din tag_wall.php den side der bliver kaldt først? eller bliver din included af noget andet?

Ellers syntes jeg du ikke skulle bruge iframes, det er utroligt dårligt at bruge. Ikke specielt søgevenligt og træls at lave sider i.

Hvad er grunden til at du bruger iFrame?

Jeg har "desværre" altid bare brugt iframes.
Jeg tror jeg startede med det fordi, at jeg på den måde slap for at re-loade siden hver gang, og med meget og tung grafik, så fungerede siden nemmere. Det var iøvrigt også dengang en 512mbit internet forbindelse var hurtig :)

hele min side er bygget op over en index fil, som åbner alle de andre sider i et iframe "main".
se her : www.bimer.dk

Det er din server config der er noget galt med, hvis den er hjemmehosted prøv at slet alle tmp filer, og skift tekst encodingen til ANSI eller UTF-8 uden BOM.

Håber det hjalp.

Hej.

Det vil jeg prøve, tak for dit svar!
Jeg hoster ikke selv, men har min server hos gigahost.dk
Jeg kan se at tegnsættet er sat til UTF-8. Og har kun mulighed for at ændre til ISO-8859 Latin 1.

Dog har jeg mulighed for at skifte til php 5.3 frem for 5.2, vil det hjælpe ?

Jeg har "desværre" altid bare brugt iframes.
Jeg tror jeg startede med det fordi, at jeg på den måde slap for at re-loade siden hver gang, og med meget og tung grafik, så fungerede siden nemmere. Det var iøvrigt også dengang en 512mbit internet forbindelse var hurtig :)

hele min side er bygget op over en index fil, som åbner alle de andre sider i et iframe "main".
se her : www.bimer.dk

Ajax! It's not so hard ;)

www.jquery.com

Hej

Jeg kan se på din side at din html er lavet af Photoshop hvilket generelt er en dårlig ting (Tabeller, brugervenligheden nedsættes og alt for mange billeder indlæses)

Jeg vil anbefale dig at kigge på denne tutorial:
http://www.brainbell.com/tutorials/Photoshop/Slicing_and_Optimizing_for_Web_Images.html

Når du har slicet alle dine små ting op skal de så sættes sammen til et stort site (Ved brug af css og divs. Hvis du har problemer med dette vil jeg anbefale dette http://www.cssportal.com/layout-generator/).

Du må meget gerne sende din psd fil til mig, så kan jeg give et eksempel på hvordan det kunne gøres.

Når du så har sat det hele op, kan du bruge include (http://php.net/manual/en/function.include.php) til at inkludere dine html filer.

Jeg ved godt dette ikke løser dit umiddelbare problem, men i længden bliver (i)frames dit problem og så er overstående løsningen.

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2011 13:46 af Bruger #11386
Wow. Jeg vil nu forsat mene at 512 m/bit går rimelig stærkt. :pirat:

Matjøvas : Ja okay, godt set ;) -
Casper Hansen: Tak, jeg kigger lige på dine sendte links og så må jeg vende tilbage hvis det går helt galt :)

t