Php/mysql - Bruger skal kunne bestemme farve.

Tags:    php

Hej udviklere..

Jeg har fået lavet mig et forum med en masse andet.. Pointen er at brugerne selv skal kunne bestemme, hvilken farve et forum indlæg skal have..

Jeg har derfor tænkt mig at lave en lille boks ved siden af, som her:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Så kunne man måske sige:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Selvfølgelig er koden ikke optimal, men håber folk forstod pointen.

Problemet er jeg ikke helt ved, hvordan min tabel skal se ud i databasen mht. vachar osv.

Nogle der kan lede mig lidt på vej?

Tak for hjælpen på forhånd :)

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det burde vel bare være at tilføje kolonner til indlægs tabellen.

Hvis antallet af farver brugeren kan vælge er fast kan du bruge en tal kolonne, den mindste type der kan have alle dine valgmuligheder. Så skal du bare i output skrive i html koden forhvert indlæg en html kode der bestemmer baggrunden. Kunne være så lidt som at skrive class="... color'.$type.'" i et div tag.

Hvis burgeren selv skal kunne sætte farven kan du lægge 3 byte (rgb) kolonner til din tabel. Som før skal du i indlæggets html skrive html kode der giver farven. Kunne være style="...;background-color: rgv('.$r.','.$g.','.$b.')".

Hvis du mener brugeren skal kunne bestemme hvordan alle indlæg vises for ham. Er det i princippet det samme, men du skal gøre det på bruger tabellen og ikke indlægs tabellen.

Syndes nu snare du ikke skulle sætte en default color på dit body tag. Så laver du bare en switch som vælger farven for deres tråd.

Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan du vælge ud fra hvert nummer hvilken farve kode det nu engang skal have. Derudover har switch også den dejlige function så du kan lave noget default hvis ikke andet passede(Feks hvis $farve ikke var sat).

Indlæg senest redigeret d. 09.03.2011 18:12 af Bruger #16467
Det burde vel bare være at tilføje kolonner til indlægs tabellen.

Hvis antallet af farver brugeren kan vælge er fast kan du bruge en tal kolonne, den mindste type der kan have alle dine valgmuligheder. Så skal du bare i output skrive i html koden forhvert indlæg en html kode der bestemmer baggrunden. Kunne være så lidt som at skrive class="... color'.$type.'" i et div tag.

Hvis burgeren selv skal kunne sætte farven kan du lægge 3 byte (rgb) kolonner til din tabel. Som før skal du i indlæggets html skrive html kode der giver farven. Kunne være style="...;background-color: rgv('.$r.','.$g.','.$b.')".

Hvis du mener brugeren skal kunne bestemme hvordan alle indlæg vises for ham. Er det i princippet det samme, men du skal gøre det på bruger tabellen og ikke indlægs tabellen.

Tak for hurtigt svar! :)

Så det er noget i denne retning:
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

- 25 forskellige farver.

Selve html formen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og så selve addingen :P
Fold kodeboks ind/udKode 

Visningen i forummet:
Fold kodeboks ind/udKode 

Er det sådan lignende eller har du en forbedring? :)

Syndes nu snare du ikke skulle sætte en default color på dit body tag. Så laver du bare en switch som vælger farven for deres tråd.

Fold kodeboks ind/udKode 

Så kan du vælge ud fra hvert nummer hvilken farve kode det nu engang skal have. Derudover har switch også den dejlige function så du kan lave noget default hvis ikke andet passede(Feks hvis $farve ikke var sat).

Mange tak for dit svar.

Det var det sidste jeg skulle bruge :)

t