Applet til website

Tags:    java

hej alle sammen.

jeg har aldrig kodet java før.

hvor svært vil det være at lave et applet til min hjemmeside som kan:

1. virke som en captcha
2. lave et hardware id ud fra cpu/hdd (som jeg skal gemme i min mysqldb)

jeg koder normalt i PHP og C#
tror bare java er det jeg søger til denne opgave.

hvordan kommer jeg lige i gang med dette?

ville have lavet det i flash, men tror ikke man har adgang til at læse hardware info om cpu og/eller hdd der.

hvis du syndes det virker som et underligt applet, så skal det bruges til at at banne bruger fra siden, er træt af ip ban, de laver bare en ny ip og så er de på igen.

det ville nok være oplagt at lave det i flash, men er nok ikke muligt desvære.

1. virke som en captcha

Sikkert nemt nok, men det findes der også PHP libraries til.

Java applets har ikke adgang til den slags, men hvis du vil kunne genkende tilbagevendende brugere, så tag et kig på evercookies.

Tror nu heller ikke at Java kan få adgang til det uden at køre som en "signeret applet" ellet hvad det nu kaldes...

Desuden, siden du har nogle brugere der gider spilde sin tid på den slags, så må de virkelig ikke have noget liv... Ligesom mig selv... Og jeg ved godt hvad jeg ville gøre... TCP Packet editing / decompiling... Fair nok, jeg er måske også lidt ekstrem fra tid til anden :D

Har du overvejet nogle andre løsninger muligvis? I øjeblikket snakker man jo meget om hardware fingerprinting via browseren i stedet for cookies.

Må man spørge hvilken side det er? Og hvorfor det er folk bliver bannet / hvorfor de så gerne vil ind igen?

1. virke som en captcha

Sikkert nemt nok, men det findes der også PHP libraries til.

Java applets har ikke adgang til den slags, men hvis du vil kunne genkende tilbagevendende brugere, så tag et kig på evercookies.

ja ville osse lave captcha i php til at starte med.
jeg tager lige et kig på evercookies.

Tror nu heller ikke at Java kan få adgang til det uden at køre som en "signeret applet" ellet hvad det nu kaldes...

Desuden, siden du har nogle brugere der gider spilde sin tid på den slags, så må de virkelig ikke have noget liv... Ligesom mig selv... Og jeg ved godt hvad jeg ville gøre... TCP Packet editing / decompiling... Fair nok, jeg er måske også lidt ekstrem fra tid til anden :D

Har du overvejet nogle andre løsninger muligvis? I øjeblikket snakker man jo meget om hardware fingerprinting via browseren i stedet for cookies.

Må man spørge hvilken side det er? Og hvorfor det er folk bliver bannet / hvorfor de så gerne vil ind igen?

er ved at udvikle et forum, da jeg er træt af PHPbb. så ville gerne finde en anden måde at bane bruger på end via ip.

er åbne over for alle muligheder, syndes bare ikke IP-ban holder desvære.

Der er langt fra at tage en standard løsning der kan implementeres på få minutter og opfylde 90% af dine behov - til at implementere en tilpasset løsning på mange timer, som opfylder 100% af dine behov.

Er de sidste 10% virkelig det slid værd?

Der er langt fra at tage en standard løsning der kan implementeres på få minutter og opfylde 90% af dine behov - til at implementere en tilpasset løsning på mange timer, som opfylder 100% af dine behov.

Er de sidste 10% virkelig det slid værd?

hvad løsning tænker du på?

hvad løsning tænker du på?

Du beskriver den selv!
* Du er ved at skrive en ny phpbb, brug den eksisterende

* det ser ud fra tråden at php indeholder capcha, brug den

* det ser ud fra tråden ud til at der findes noget til at banne ip'er med.

Det ser for mig ud til du har alle løsningerne, men du vil selv opfinde hjulet?
Det er det jeg mener med de ekstra 10%:
---* hvis du vælger almindelig phpbb er du kørende i løbet af få minutter med dit forum.
---* hvis du vælger php capcha+php ip ban, er du i gang efter lidt længere tid.

Hvor lang tid har du allerede brugt på at lave en løsning? Du ville allerede kunne have en løsning kørende...

Det er ikke for at være bedrevidende eller flame dig, jeg synes bare det er en vigtig tanke at kunne løse opgaven billigt og effektivt

jeg har arbejdet med phpbb de sidste 2år or so. og er træt af det.. så har lavet mit ejet istedet. mangler bare en måde at holde folk ude på (man kan osse ban pr ip i mit, men virker jo "lige så godt" som i phpbb)

det er ikke forumet der er mit problem, det er et udelukke folk fra det.

har ikke noget problem med at lave en capcha i php, men hvis man alligevel skal have en applet eller lin. kunne man lige så godt lave den der i tænke jeg.

har løst problemet nu, tak for hjælpen alle sammen..

jeg opretter en zombie cookie når brugeren bliver baned, så kigger jeg om den findes på opret bruger siden.

t