"Meget simpel" PHP form virker ikke

Tags:    php

Hey. Jeg har lånt bogen "Essential PHP fast" af Simon Stobart. Bogen er rigtig nem og også god. :)
Jeg har bare et problem. (Problemet er fra s.104 til 106 til dem der har bogen)
Problemet er, at jeg nu er i gang med at arbejde med denne form. Formen er meget simpel, og den går ud på, at en bruger indtaster hvilket som helst tekst inde i to text felter, og når man så trykker "Submit", burde den vise teksten "Hello, BrugerNavn, Your password is KoSalve" eller noget ligende. Simpelt, ik? Men næ nej, scriptet virker ikke. :(

her er kildekoden:

one.htm
Fold kodeboks ind/udKode 

two.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Ignorer den latterlige HTML skrivning, bogen sagde at jeg skulle skrive den sådan. ;)

Nogen idé om hvad der er galt?

EDIT: Læg mærke til at "one.htm" har filtypen "HTM"

Indlæg senest redigeret d. 16.02.2011 20:16 af Bruger #16430
Bogen er historisk gammel, jeg vil anbefale at du finder en bog der omhandler PHP5 som minimum.

For at svare hurtigt på dit spørgsmål, så skal du ændre $username og $password til $_POST['username'] og $_POST['password']

Bogen er historisk gammel, jeg vil anbefale at du finder en bog der omhandler PHP5 som minimum.

For at svare hurtigt på dit spørgsmål, så skal du ændre $username og $password til $_POST['username'] og $_POST['password']

Hm. Tænkte ikke over det. Men tusind tak! Når jeg er færdig med bogen, begynder jeg at læse om PHP5. ;)

Hm. Tænkte ikke over det. Men tusind tak! Når jeg er færdig med bogen, begynder jeg at læse om PHP5. ;)

Du kan lige så godt starte på php5 med det samme - alt andet er spild af tid! Mange af de gamle funktioner er efterhånden "forældede" og erstattet af andre der fungerer bedre :)
Har problemet med java i øjeblikket - bruger en ret gammel bog hvor jeg bliver ved med at støde på fejl fordi der er "forældede" funktioner :)

* "Forældet" = deprecated - altså ikke længere fungerende..

Depracated betyder som ikke regel at en metode eller funktion ikke fungerer. Det betyder netop at den stadig virker, men fordi folk har fundet på noget nyt, den måske bliver skrottet i fremtiden. Så hvis den er deprecated nu, virker den stadig.

Depracated betyder som ikke regel at en metode eller funktion ikke fungerer. Det betyder netop at den stadig virker, men fordi folk har fundet på noget nyt, den måske bliver skrottet i fremtiden. Så hvis den er deprecated nu, virker den stadig.

Synes bare, i java i hvert fald, at jeg modtager compilerfejl ind imellem hvor lortet er deprecated?

Simon - Deprecated funktioner er somregel stadigt fungerende, men er på vej ud af systemet. En god ide er altid lige at tjekke funktionen på php.net hvis man er i tvivl om den er deprecated. Der står somregel hvilken version de regner med at den bliver udfaset i, og hvilken funktion man bør bruge istedet.

En super handy genvej i øvrigt er: php.net/[function]

Simon - det bør ikke være fejl, men warnings.

t