Hej.
Som nogle har set, har jeg flere ben i vandet lige pt (Altså gang i flere projekter)
Jeg er nået nogle skridt videre med denne idé omkring hosting. (
http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx/18/31482 )
Jeg får muligheden for at udbyde både VPS og almindelige webhoteller.
Der bliver almindelig backup på VPS delen, og dobbelt backup på webhotellerne.
Hvorfor nu det vil folk nok spørge om - Fordi jeg kan sikre kunderne, så er det også om at gøre det.
Det bliver sådan at der bliver taget et backup af hele drevet, + en backup af hvert enkelte brugers domain, så jeg altid kan fremkalde hele backuppen, eller restuere en bestemt bruger.
Jeg har regnet lidt på det, og syntes ikke priserne ville være helt vanvittige:
Webhotellerne:
5GB plads, 50GB bandwidth forbrug, og delte ram+cpu, mulighed for crontab, mail, ftp, og ikke mindst unlimited domains. Lidt alla den måde som Gigahost gør det på - 5-10kr mrd.
VPS'erne har får nok en helt anden prisklasse, noget med:
5GB plads, 100GB Bandwidth forbrug, en bestemt mængte ram, sansynligvis en/fler delte cpu'er, root access / SSH Access, dog til 50-80kr om måneden, afhænning af udgifter.
Jeg vil dog gerne lige høre brugernes mening før jeg lancere idé'en og invistere i alt det der skal til for at gøre denne drøm virkelig.
---
Til Webhotel delen:
Hvis jeg kunne få en 5 brugere her inde fra til at melde sig til en prøve periode af 3 måneder på min test server, ville jeg være glad.
Det kræver dog at du har et domain du kan indstille til en bestemt IP adresse (IPv4)
Skriv jeres email her inde og hvorfor lige du mener du skal være tester, så vælger jeg de 5 mest interessante ud
På forhånd tak.