Ide til eksamens projekt

Tags:    programmering

Hej udvikleren

Jeg søger nogle ideer til en kommende eksamen jeg skal til som er over 5 uger med følgende dokumentation til. Det er inden for web udvikling eller bare udvikling generelt.

Jeg kan selvfølgelig lave et eller andet site men føler bare der skal være en grund til det eller noget pow. Jeg kunne også udvikle et spil måske eller gå over i noget med android/flash udvikling af et spil.

Kære udviklere har i ikke nogle ideer eller indvendinger til hvad jeg kunne lave?

På forhånd tak.

Skal det være teoretisk eller praktisk.
Jeg ville måske selv prøve at lave en design-mæssig sammenligning imellem miljøer som benytter Model-View-Control, såsom Grails og Ruby, og scripting-sprog såsom PHP og JavaScript som ikke benytter sådanne arkitekturer.
Der kunne du jo måske prøve at lave nogle kodeeksempler i begge typer sprog. Kunne jeg hvert fald godt have lyst til.

Det skal være praktisk. Men lyder som en fin ide men ville gerne lige se om der er andre måske.

@Theis
Ruby i sig selv har ikke noget at gøre med MVC - det er først i det tilfælde man vælger at bruge frameworket Ruby on Rails.

Tilsvarende med PHP. Det har heller ikke noget at gøre med MVC, medmindre man benytter en af de frameworks som benytter det (eksempelvis CakePHP)

@JanC
He he, ja selvfølgelig. Det har du ret i. Mente det også indirekte, idet det ellers ikke giver mening at snakke om Ruby inden for webdesign.

@MB
Men okay, meget vel. Men hvis det skal være mere praktisk, og mere end bare en hjemmeside, så kunne du kikke på hjemmesider som understøtter foreskellige opløsninger. Eksempelvis kunne du lave en hjemmeside som er ser fint ud ligegyldig om du ser den på en mobiltelefon eller en kæmpe skærm.

Læs eksempelvis: http://www.smashingmagazine.com/2011/01/12/guidelines-for-responsive-web-design/

t