Profil system

Tags:    php

<< < 123 > >>
Det er sådan at jeg virkelig godt kun tænke mig at lave et profil system hvor at når man opret sig og laver profil text og ligger billedet upload til profil billedet. at Hjemmesiden navn kommer til at hedder navn.dk/profilnavn.php eller noget i den still.

er der nogle som kan hjælp mig med det , da jeg godt kun bruge det til min hjemmeside?

Jesper.
Det er ikke for at være en idiot, men, der er altså 2 muligheder.

1: Inten lærer man selv at programmer.
2: Så betaler man sig vejen igennem for at få det programmeret.

Udvikleren er vel mere et sted for folk der søger hjælp til den kode de har.

ja okay, sorry.

er der ikk nogle steder hvor man kan læse om det?
fordi jeg kun godt tænke mig at lave sådan system :)

Det er ikke for at ødelægge det for dig, så ingen grund til sorry :)

Men, ja, der er flere steder, blandt andet under artikler her inde, og på php.net er der vejledning for hvordan man bruger de forskellige funktioner, og hvordan de virker, og ikke mindst, hvordan du bruger php :-)

Ellers er det bare at komme derud af på google :-)

#Jesper

Hvis du finder mig på facebook - Daniele Buttigli - så kan jeg godt hjælpe dig med at lave sådan et system, da jeg efterhånden godt kan nogle ting. Jeg arbejder med HTML, CSS, PHP og en lille smule JavaScript.

så har jeg ansøgt dig.. :)

#Jesper

En profil kan indholde forskellige ting. Hvis du laver en profil i en fil kaldet profil.php, så ville jeg råde dig til at benytte dig af $_GET metoden.

Eksempelvis i profil.php:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du skal så lave en tabel, kaldet 'users' i din database, phpMyAdmin.

Inden i den tabel laver du nogle rækker, med 'username', 'password' og så videre. HUSK at der skal være en tabel, kaldet 'id', som er brugerens id nummer. Det skal være unikt, og sættes som auto_increment.

Så skal der være indhold i den tabel. Når der er en bruger med id nummeret '1', så er det den første som er oprettet. Dette kommer vi nærmere på senere hen.

Når du skal hente indhold til profil, bruger du med den overstående kode, eksempelvis dette:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Så viser den følgende, med brugernavnet 'jesper', og id nummeret '1':

Brugernavn: jesper
ID nummer: 1

Sådan kan du arbejde med en profilvisning. Skriv til mig hvis der er noget du ikke forstår :)

Disse koder vil henholde til url adressen: profil.php?id=1

Indlæg senest redigeret d. 06.02.2011 17:47 af Bruger #16025
jamen hvordan få jeg det ind i mit system. :)

Hvis du vil betale dig ud af det, skal du også være mere end velkommen til at kontakte mig.
Send mig en PM her på udvikleren hvis det har interesse.

#Jesper

Det kommer an på hvordan du har sat dit system op. Det er derfor at jeg gerne vil have koderne, så jeg kan vise dig hvordan.

<< < 123 > >>
t