date/time og php

Tags:    php

Når en bruger opretter sig på min side bruger jeg:
Fold kodeboks ind/udKode 

Derved får jeg datoen og tidspunkt når brugeren opretter sig ind i databasen. Det kommer så f.x til at se således ud i phpmyadmin: 2011-01-30 00:36:38

Jeg kunne godt tænke mig, at når man kigger på en brugers profil, og ser hvornår han er oprettet, skal det være: 30-01-2011 00:36:38. Altså på den danske måde.

Nogen som ved hvordan jeg kan gøre det? Skriv også gerne, hvis du har et link til en tutorial eller artikel.

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 03.02.2011 22:36 af Bruger #16392
Esben: Ser det ikke ud som om at han bruger datetime til at gemme sine tidspunker i? I så fald er det:

date("Y-m-d H:i:s") når han skal sætte ind, og så kan han skilde det hele af med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 04.02.2011 15:12 af Bruger #15611
Den er stort set ligesom at lave id med "Auto_increase". Ved id numre bruger man MySQL'es Auto_increase funktion og hved ind sætning af data i tabellen vil serveren automatisk give en id.

Du skal lave et timestamp.
Det gøres ved at du i cellen til dato for oprettelse fx. "Medlem_Siden" udfylder den som du vil men "Standart Værdi2" som vist på billedet i linket under skal sættes til "Current_Timestamp". Der ved ber du jo pænt serveren om at indsætte dato'en for registering automatisk.

Billedet

Billedet du linker til virker ikke. :S

Altså i min query bruger jeg now() og i min database bruger jeg datetime til rækken "sign_up_date".

Vil prøve at kigge på jeres forslag, og se om jeg kan få det til at virke. :)

Esben: Ser det ikke ud som om at han bruger datetime til at gemme sine tidspunker i? I så fald er det:

date("Y-m-d H:i:s") når han skal sætte ind, og så kan han skilde det hele af med:

Fold kodeboks ind/udKode 

Er ikke helt sikker på jeg ved hvor du vil hen med det? Din funktion virker som meget unødvendig kode, når Datetime objektet i forvejen kan det hele? :) Man skal ikke gå over åen efter vand og alt det der. Og uanset hvilket format han har gemt sin dato i vil datetime virke. Det godtager bare en streng som parameter:

DateTime __construct()
Fold kodeboks ind/udKode 

Dvs. alle følgende eksempler ville virke:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hej Esben.

Okey, vidste ikke at DateTime __construct() fandes, så jeg har jo selv bygget den anden function :-) Men, ok, man kan heller ikke vide alt ;D

Jeg fik det til at virke med Esbens kode.

Tak for hjælpen. ;)

t