Chat room?

Tags:    php

jeg kun godt tænke mig at lave mit eget chat room hvor folk kan skrive sammen men de kan kun hvis de er logge på.

7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jamen det var da fedt!

Hvad havde du tænkt dig at det skulle laves med? PHP og MySQL? Skal det være med noget ajax for at gøre det lidt lækkert, eller hvad?

Tror at du må uddybe det lidt hvis du ønsker noget hjælp til det. Derudover lyder det som om du kun lige er i idé fasen, så måske lidt google vil kunne løse første del af det for dig :-)

Google: "PHP Chat"

ja det skal være php mysql og ajax for atdet bliver lækkert. :) man skal kun logge på det via sin profil eller brugernavn. :)

Jeg skrev for nogle år siden denne artikel: http://www.udvikleren.dk/ASP/Article.aspx/296/

Det er godt nok ASP, men teknikken er den samme med php også ;-)

Simon kan du hjælp mig hvordan jeg kan sæt det ind, kun godt tænke mig at have den ind i center af siden. :)

Simon kan du hjælp mig hvordan jeg kan sæt det ind, kun godt tænke mig at have den ind i center af siden. :)

Hvor meget styr har du på selve koden?

ikk så meget fordi jegved ikke hvor jeg skal sæt de koder henne osv... :S
kan du hjælp mig via teamwiever?

ikk så meget fordi jegved ikke hvor jeg skal sæt de koder henne osv... :S
kan du hjælp mig via teamwiever?

Jeg har ikke tid til at sidde og lave scriptet for dig. Du er nødt til at prøve at læse dig til en forståelse for hvordan ajax-kaldet virker i den tutorial jeg sendte dig.
Den del af scriptet der er skrevet i asp er kun et spørsmål om at have noget kodet der gemmer chatbeskeder i en database, og noget kode der henter dem igen..

t