Nogle simple spørgsmål som jeg håber i ved..

Tags:    php

1:

En lille boks til min side med hvid skrift hvor der står: ONLINE eller OFLINE alt efter om jeg er det. Så skal der være grøn eller rød baggrund.. Så skal den scanne om jeg er på min / internet. :)

2:

Det her har ikk så meget med PHP og gøre men skriver lige i samme tråd: Jeg har min .main som er en boks. Når jeg skriver er det bare centreret og kedeligt. Hvordan gør jeg det spændende? I spalter? Hvordan?

3:

Jeg har alle mine bokse (Banner, menu, main) med en border på 650px width. Jeg vil have et billede HELT ude til siden UDE for boksen, hvordan???

9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan ikke svare på 1'eren, eller 2'eren, men kan hjælpe dig med 3'eren:

Placer dit billede uden for dine bokse, og giv position: absolute; og så placér via f.eks. left: 0px; top: 100px; :)

1. Du er nød til at gemme en tid ved login, og opdatere den tid ved page refresh, hvis denne tid så overstiger en max timeout tid bliver brugeren sat som offline, og logget af.. (Gem tiden som unixtime)

2. Hvis det er spalter du ønsker er det vel bare en flok divs du skal indsætte din tekst i..

3. valdemar gav dig hvis svaret, men kan ikke se hvorfor: "top: 100px;" er sat..

zynzz: Billedet skulle være placeret i siden, men ikke nødvendigvis i toppen. Kunne ligeså godt være top: 0; Eller top: 200px; eller noget andet, det var bare for at give et eksempel på hvordan det kunne gøres

EDIT:
Det med spalterne, og divs kan godt blive lidt kompliceret.. Der findes ikke en nemmere metode? -Kunne faktisk godt bruge det selv :)

Indlæg senest redigeret d. 30.01.2011 17:33 af Bruger #10410
Det med toppen har du ret i, jeg havde bare ikke set det...

Men det med divs hvorfor er det kompliceret?, det laves bare med php?

Kan ikke se hvorfor det er kompliceret at lave spalt er i divs, noget i stil med dette skulle kunne gører det.

Fold kodeboks ind/udKode 

zynzz, andreas:

bare det der med at man skal placere 1/3 af teksten i hver div..

Man kan ikke bare skrive teksten direkte ind i én div, og så via en style angive hvor mange spalter teksten skal være i.. Kunne være genialt hvis det på et tidspunkt kommer

Du kan jo evt. se følgende link..:

http://drupal.org/node/46415 der er også en div version af scriptet længere nede...

zynzz, andreas:

bare det der med at man skal placere 1/3 af teksten i hver div..

Man kan ikke bare skrive teksten direkte ind i én div, og så via en style angive hvor mange spalter teksten skal være i.. Kunne være genialt hvis det på et tidspunkt kommer

Men kunne sagtens lave en lille function i javascript som delte en div op i 3 spalter.

evt. noget i stil med dette

Fold kodeboks ind/udKode 

Det eneste du så skal gører er at dele teksten op i 3 stykker som indeholder det antal ord der ligger i variablen wordCount og indsætte det i de 3 div's. du kan også udvide funktionen så den bliver dynamisk i antal spalter.

ja okay.. ;)

t