Hvordan finder jeg ud af hvor egenskaber kommer frem?

Tags:    delphi

Hej! Jeg er igang med at lave et program som automatisk skal højreklikke på skrivebordet, gå ind i egenskaber og derinde ændre skærmens opløstning!

Men problemmet er at når programmet har højreklikket på skrivebordet og valgt egenskaber kommer vinduet (egenskaber) aldrig frem det samme sted! Altså nogle gange kommer det helt oppe i højre hjørne og nogle gange eks. få px under det før!

Så jeg vil spørge om jeg ikke kan finde ud af hvor egenskaber er så mit program kan orienterer sig efter det?

Eller i såfald! Findes der en kode som kan ændre skærmens opløstning?


Shafh
www.shafh.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej! Jeg er igang med at lave et program som automatisk skal højreklikke på skrivebordet, gå ind i egenskaber og derinde ændre skærmens opløstning!

Men problemmet er at når programmet har højreklikket på skrivebordet og valgt egenskaber kommer vinduet (egenskaber) aldrig frem det samme sted! Altså nogle gange kommer det helt oppe i højre hjørne og nogle gange eks. få px under det før!

Så jeg vil spørge om jeg ikke kan finde ud af hvor egenskaber er så mit program kan orienterer sig efter det?

Eller i såfald! Findes der en kode som kan ændre skærmens opløstning?


Shafh
www.shafh.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world


Et svar!

Casper



Hej! Jeg er igang med at lave et program som automatisk skal højreklikke på skrivebordet, gå ind i egenskaber og derinde ændre skærmens opløstning!

Men problemmet er at når programmet har højreklikket på skrivebordet og valgt egenskaber kommer vinduet (egenskaber) aldrig frem det samme sted! Altså nogle gange kommer det helt oppe i højre hjørne og nogle gange eks. få px under det før!

Så jeg vil spørge om jeg ikke kan finde ud af hvor egenskaber er så mit program kan orienterer sig efter det?

Eller i såfald! Findes der en kode som kan ændre skærmens opløstning?


Shafh
www.shafh.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world


Den her har da virket for mig engang, men som med al kode og folks systemer skal det jo tages med et gran salt:

http://www.latiumsoftware.com/en/delphi/00031.php

Casper



Nice funktion!
Accepter lige up!


Shafh
www.shafh.dk
Theis F. Hinz

Make you glad to change the world



t