AKUT: Opdateringsfunktion i MySQL.

Tags:    php

Hej alle udviklere,

Jeg sidder i øjeblikket med et tilsyneladende simpelt problem, som jeg ikke forstår mig på lige nu. Det drejer sig ganske enkelt om en opdateringsfunktion der skal ændre indholdet i nogle felter i en MySQL-database. Når jeg ændrer i input-felterne og beder om, at der skal ændres i databasefelterne, siger min kode, at ændringerne er blevet foretaget, men det er desværre ikke korrekt, derfor antager jeg, at det ikke er PHP-koden der fejler noget, men derimod min MySQL-forespørgsel.

Således ser min MySQL-forespørgsmål ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Vil absolut mene det skal se sådan ud, der er forresten forskel på ` og ', normalt synes jeg ` fremkommer fra en pdf fil hvor du har lavet copy paste - man lærer mest ved at skrive det selv :)

Indlæg senest redigeret d. 28.01.2011 21:19 af Bruger #15754
Hvis din query virkelig ser sådan ud i mysql er den forkert med $i.

Det var vist ikke så akut alligevel :pirat:

Har du tjekket hvad $i indeholder? Evt. smid en or die(mysql_error()) på og se om den giver nogle fejl.

Det var skam akut i situationen, men som så ofte nåede jeg heldigvis at finde frem til fejlen selv inden deadline, så jeg kunne undgå panikken.

MB: Der er ikke foretaget nogen form for copy-paste fra andre steder end phpMyAdmin, men det kan selvfølgelig også godt tænkes, at det er tilpas galt i sig selv. Jeg mindes dog, at det hjalp at ændre til almindelige apostroffer, hvis jeg ikke tager helt fejl.

t