Tags:
php
Hej, jeg har en opgave der går på at sende XML til en server/webservice, indtil videre har jeg lavet det så at der genereres en XML fil.
jeg mangler så det sidste step i hvordan jeg får sendt indholdet af denne fil (altså ikke selve filen)
det skulle gerne kunne sendes ved tryk på en button.
jeg har set eksempler på hvordan man kan poste en XML streng via CURL, men kan bare ikke finde den røde tråd
jeg har en xmlfil, men det er kun indholdet jeg skal sende videre da servern ikke modtager xml filer men kun strenge.
det skal nævnes at det er et ordresystem, dvs. fra en shopadminside, skal man kunne trykke bestil og så sender den XML til leverandøren.
kan man evt. integrere CURL post funktionen, så den ligger i en "IF" og så lave en knap der blot genkalder siden med "GET"?
ps. jeg har ok styr på PHP, men er helt grøn i XML og CURL
dog har jeg fundet ud af at lave XML filen via XMLWriter. så det er på plads.
ps. jeg har søgt et utal af timer på google efter eksempler men har ikke fundet noget der har bragt mig tættere på en løsning.
jeg vil gætte på at løsningen kan ligge mere eller mindre i det jeg allerede selv har nævnt, med en IF aktiveret CURL POST, men om jeg skal bruge noget file_get_contents eller lign... ?
på forhånd tak for hjælpen...
Mvh
Dion
1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
0
Du skal vel bare sende en POST til din service. Hvad for service taler vi om? Hvad arkitektur taler vi om? En SOA arkitektur eller en ROA arkitektur? Hvis det er en SOA arkitektur skal du først pakke din XML ind i en SOAP envelope hvorefter du poster. Hvor man i en ROA arkitektur bare kan sende en rå POST med XML proppet i bodien af HTTP beskeden.